Güzellik ‘iç’eri, rekabet dışarı

İç mimarlık Bölümü öğrenciler tarafından oldukça rağbet görüyor. Bölüm kontenjanları her sene yüksek doluluk oranına sahip oluyor.

Güzellik ‘iç’eri, rekabet dışarı

İç mimarlık, iç mekanda işlevsel, yapısal ve estetik açıdan en uygun tasarımı sunmak için çözümler üreten meslek dalı. İç mimarlar bu tasarım sırasında yeni ve ekonomik çözümler bulma amacı taşıyorlar. Bu özelliklerinden dolayı İç Mimarlık mesleği günümüzde oldukça talep görüyor. Büyük şirketlerin ofislerinden gökdelenlere, kültür salonlarından evlere kadar birçok alanda iç mimarların imzası bulunuyor.

Nişantaşı Üniversitesi Kariyer ve Sektör İlişkileri Merkezi uzmanları, İç Mimarların iş tanımını şu şekilde yapıyorlar.

-Tasarımın ilk aşamasından sonuna kadarki süreci gerçekleştiren ekipte yer alırlar. Mekana özgü donanımları gerçekleştirirler.

-Yenilenecek veya yeni işlev kazandırılacak yapıların iç mekanlarında gerekli çözümleri bulurlar.

-Kültürel ve tarihi eser olan yapıların restorasyonunu gerçekleştirirler.

İş alanı böylesine keyifli bir mesleğin kaçınılmaz olarak gençler tarafından oldukça ilgi görüyor ve bunun da doğal bir sonucu olarak üniversiteler İç Mimarlık Bölümü’ne oldukça önem veriyorlar. Öğrencilerine ve sektöre fayda sağlamak isteyen Nişantaşı Üniversitesi gibi yüksek kurumları farklılaşarak öğrencilerini profesyonel hayatta öne çıkarmayı amaçlıyor. Bu yöndeki girişimlerinden biri olarak üniversite, sektörün içinden eğitmenleriyle öğrencilerine en güncel ve iş dünyasının ihtiyacı olan eğitimi vermeyi öncelik olarak benimsiyor. Diğer yandan atölyelerinde gerçekleştirdiği uygulamalı derslerle ve staj imkanlarıyla öğrencisine okuldayken iş deneyimi kazandırmayı hedef biliyor.

Bir mesleği icra eden ne kadar çok insan varsa o kadar rekabet o kadar fazla. Dolayısıyla üniversitelerin, öğrencilerini hayatları boyunca başarılı kılmaları adına fark yaratacak girişimlerde bulunmaları oldukça önemli.

Sayfa Yükleniyor...