Öğrenciler arasında yapılan bir anket motivasyonla ilgili oldukça önemli sonuçlar ortaya koydu. Amerika’da bir grup öğretmen, motivasyon kaybı yaşayan, en başarısız ve sınıf tekrarı yapan öğrenciler arasında anket düzenledi.

Okula karşı motivasyonu artırmak isteyen eğitimciler düzenledikleri ankette oldukça faydalı bilgilere ulaştılar. Yapılan çalışmaya göre motivasyonu düşüren sebepler şunlar:

Sınavda Başarısız Olmak

Bazı öğrenciler dersi anlasa da sınavlarda stres vb. sebeplerden dolayı başarısız oluyor. Bu başarısızlık sürekli hale geldiğinde ise öğrenilmiş çaresizliğe dönüşüyor. Bu nedenle öğrenciler çabalamanın bir faydası olmadığına inanıyor.

Düzeltme Fırsatı Bulamamak

Öğrencilerin sıkıntı çektiği bir diğer konu ise sınav ve ödevlerini tekrar gözden geçirememek… Her ödevleri ve sınavları notlanan, düzeltme şansı verilmeyen öğrenciler kötü notlar aldıklarında motivasyonları düşüyor. Motivasyon düşüşü, öğrenilmiş çaresizliği tetikliyor.

Fazla Ders Anlatımı

Öğrencilerin derslerde pasif durumda olması da motivasyonu olumsuz etkiliyor. Sürekli ders dinleyen ve konuşma fırsatı verilmeyen çocukların derse ilgisi önemli ölçüde düşüyor. Öğrenciler, ders dinlemek yerine yaparak öğrenmek istiyor.

Anlamama

Öğrenciler, anlamadıkları bir konu olduğunda öğretmenlerinin iğneleyici tavır alması durumunda da motivasyon kaybına uğruyor. Öğretmenlerin “Dikkatini vermiyor musun?” demesi ve öğrenciyi tembel sayması ciddi sorunlara sebep oluyor. Ayrıca tekrar anlatımın ilk seferin bire bir aynısı olması da motivasyonu bozuyor.

Saygı Eksikliği

Ankete göre öğrencilerin motivasyonunu yok eden faktörlerden en önemlisi saygı eksikliği. Ankette, öğrenciler saygı gördükleri bir ortamda çalışmak ve öğrenmek istediklerini söylediler. En çok şikayet edilense öğretmenlerin, öğrencilerden yetişkin gibi hareket etmesini istedikleri halde onlara çocuk gibi davranması.