Sınav öncesindeki gece iyi uyumaları ve yoga yapmalarının çok yararlı olacağını ifade eden Yoga Akademi Kurucusu Prof. Dr. Akif Manaf, uyguladıkları nefes teknikleri sayesinde sınav sırasında heyecanlarını kontrol edip, konsantrasyonlarını arttırabileceklerini söyledi. 

Gençlerin çok yoğun bir çalışma maratonundan çıktıklarını ve zihinlerinin çok kalabalık olduğunu belirten Manaf, sınav öncesinde uygulayacakları nefes teknikleri ve meditasyon sayesinde öğrencilerin daha berrak bir zihne sahip olacaklarını vurguladı.

Yıllarca dersler için verilen emek kadar, 'sınav sırasındaki konsantrasyonun' da önemli olduğuna dikkat çeken Manaf, şunları kaydetti: 

''Bu konsantrasyonu sağlayabilmek ve yüksek enerji ile sınava girebilmek için binlerce yıllık derin bir bilgelik olan yogadan yararlanmak isteyenler sınavdan bir gün önce bizimle yoga yapacaklar. Tüm gençlere, Yoga Akademi'nin düzenlediği bu etkinliğe katılmalarını tavsiye ediyorum. Öğrencilere sınav sırasında tam yoga nefesi almalarını öneriyoruz. Tam yoga nefesi tekniği için kişi dik otururken uzun, derin ve yavaş bir şekilde nefes alıp vermelidir. Akciğerlerin tamamını doldurmak için önce karnı şişirmeli, sonra göğüs bölgesi dolmalı sonra da omuzlar yükselmelidir. Nefesi verirken önce karındaki nefes boşaltılmalı, sonra göğüs ve en son omuz bölgesindeki nefes yavaşça dışarı bırakılmalıdır. Nefes alış veriş süreleri eşit olmalıdır. Bu şekilde 5-10 dakika nefes alıp vererek sakinlik ve dinginlik sağlanır, aynı zamanda konsantrasyon gücü artar. Orijinal yoga sisteminde bu konuda çok etkili nefes teknikleri var. Eğitim sırasında bu teknikleri öğrencilerle birlikte uygulayacağız.'' 

Sınavdan önceki gece, derin, kesintisiz ve kaliteli uyku uyumanın önemli olduğunu anlatan Manaf, insanların yanlış uyuma alışkanlıklarına sahip olduğu ve dolu zihinle yatağa girdikleri için, sabahları da yorgun uyandıklarını söyledi.