İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Başakşehir, Sultangazi, Küçükçekmece, Bağcılar, Bahçelievler ve Bakırköy ilçelerinden geçerek, Marmara Denizi'ne dökülen Ayamama Deresi'nin 22 kilometre ana kol, 20 kilometre yan kol olmak üzere toplam 42 kilometrelik bir hat olduğunu belirtti. 

Ayamama Deresi'nin üzerinde derenin düzenini bozan bir karayolu geçişi bulunduğunu ifade eden Topbaş, bu karayolu yapılırken, deredeki kesitin yeterli bırakılmadığını, havzanın büyüklüğü dikkate alındığında bu kesitin yeterli olmadığını söyledi. 

Geçen yıl İstanbul'da bir yılda yağacak yağmurun dörtte birinin bir günde yağdığını, böyle ciddi bir yağış geldiğinde deredeki kesit de yetmediği için problem yaşandığını anlatan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü: 

''Bizim dönemimize kadar 220 kilometre civarında dere ıslahı vardı, biz 123 kilometre daha ilave ettik. Dereleri ıslah ederek problemleri çözüyoruz. Islah çalışmaları devam eden Ayamama Deresi'nin E-5 Karayolu-Çobançeşme Kavşağı ve bağlantıları geçişindeki kritik kesitler yaklaşık 4 kat genişletilmektedir. Çalışmalar kapsamında Ayamama Deresi'nin E-5 Karayolu altındaki 12 metre genişliğindeki mevcut kesit 24 metreye çıkarıldı. Ayrıca Basın Ekspres Yolu altındaki yaklaşık 80 metre uzunluğunda, 3 metre yüksekliğinde ve 9 metre genişliğindeki mevcut kesit, 3.40 metre yüksekliğe ve 30 metre genişliğe çıkarıldı. 3 metre yüksekliğinde, 9 metre genişliğindeki mevcut E-5 Karayolu-Havalimanı Dönüş Köprüsü geçişi, 6 metre yüksekliğe ve 25 metre genişliğe çıkarılacak. E-5 Karayolu-Çobançeşme Kavşağı içinde 3.40 metrelik kısımda ve Fidanlık Bölgesi'nde devam eden çalışmalar tamamlandığında Ayamama Deresi'nde her şiddetli yağış sonrası yaşanan taşkınların önlenmesinde önemli bir adım atılmış olacak.''
 
DEREDEN YALNIZCA YAĞMUR SUYU AKACAK
Derenin ıslah edilmesi gereken 12 kilometrelik kısmının, 1.3 kilometrelik kesitinin tamamlandığını, 1.4 kilometrelik kısmının ıslah çalışmalarının devam ettiğini belirten Topbaş, dere güzergahında yer alan E-5 Karayolu altındaki 2 bin 400 milimetre ve 2 bin 800 milimetre çapındaki atıksu kolektörlerinin inşaatının tamamlandığını, atık suların toplanarak kolektörler vasıtasıyla Ataköy İleri Biyolojik Atıksu Arıtma Tesisi'ne aktarıldığını anlattı. 

Topbaş, bu hatlarla mevcut derenin yalnızca yağmur suyunu alacağını, yağışsız havalarda derenin boş kalacağını ifade ederek, ''Islah işlemleri tamamlandığında, Ayamama Deresi dere görevini görecek, yalnızca yağmur sularını taşıyacak. Geçtiğimiz yıl sel baskınında gördüğümüz yağışın 2-3 katı dahi yağmur yağsa, Ayamama Deresi bunu kaldırabilecek ölçekte olacak. Derenin güzergahı değiştiği için özellikle Çobançeşme Kavşağı'ndaki yatak kapatılacak ve dere olmaktan çıkacak'' dedi.
 
İLK ETABI 86 MİLYON TL 
Kadir Topbaş, böyle bir yatırım gerçekleştirilirken, İstanbul trafiğinin ciddi anlamda etkilenmediğini ifade etti. 

İlk etabı yıl sonuna kadar tamamlanması hedeflenen 86 milyon TL'ye mal olacak ıslah çalışmaları kapsamında, Ayamam Deresi güzergahında akışkanlığı sağlamak amacıyla periyodik olarak dip tarama çalışmalarının gerçekleştirildiğini belirten Topbaş, bu çerçevede son bir yılda Ayamama Deresi'nden 87 bin metreküp, 2004 yılından bugüne kadar ise 251 bin metreküp teressübat (tortulanmalar, dibe çökmeler) çıkarıldığını kaydetti.