İstanbullular'a yeni deniz hattı müjdesi

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, her iki sahile paralel olarak Beykoz’dan Üsküdar’a doğru, Sarıyer’den de Karaköy’e doğru bir deniz hattının oluşturulmasını istediklerini ve bunun çok yakında devreye gireceğini söyledi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Çinçin Deresi'nde yürütülen soğuk su kolu, atık su, yağmur suyu ve dere ıslahı inşaatı projesini yerinde inceledi.

İstanbul'daki derelerin uzunluğunun bin 855 kilometre olduğunu ve bunların ıslah çalışmalarının sürdüğünü belirten Topbaş, derelerin 500 kilometresinin şehir içinde bulunduğunu söyledi.        

Derelerin bir kilometresinin ıslah maliyetinin 5 milyon lira olduğuna, dolayısıyla toplamda 2,5 milyar liralık maliyetten bahsedilebileceğine dikkati çeken Topbaş, Çinçin Deresi projesinin maliyetinin ise istimlak bedelleriyle 108 milyon lirayı bulacağını ifade etti.        

Proje kapsamında yağmur suyu ve atık suyun ayrı ayrı taşınacağını belirten Topbaş, yağmur suyunu taşıyacak kanalın sağından ve solundan yapılacak kolektörlerle atık suyun gideceğini ve arıtılacağını anlattı.        

Islah çalışmasının bir ay içinde bitirilmesinin planlandığını kaydeden Topbaş, çalışmalar sona erdiğinde Esenler'in altyapı sorununun biteceğini vurguladı.       

İlçenin meydan sorununu çözmek için trafiği yer altına aldıklarını da hatırlatan Topbaş, bu sayede ciddi anlamda bir meydanın ortaya çıkacağını söyledi.

YENİ DENİZ HATTI MÜJDESİ
Sahil şeridinde paralel yönde yapılması düşünülen seferlere ilişkin bir soru üzerine Topbaş, deniz ulaşımını yoğun şekilde kullanmak için çalışmalar yürüttüklerini, geçen yıl vapurlarla 108 milyon yolcu, 7 milyon da araç taşıdıklarını belirterek, şöyle konuştu: "Deniz ulaşımını daha aktif kullanabilmek için yeni modeller geliştiriyoruz. Şu anda yeni bir çalışma başlattık. Arkadaşlarımızdan şunu istedik; İstanbul Boğazı toplamda 30 kilometre... Her iki sahile paralel olarak Beykoz’dan Üsküdar’a doğru, Sarıyer’den de Karaköy’e doğru bir deniz hattının oluşturulmasını istedik.

Bazı yerlerde kullanmadığımız iskeleler var. Onların yenilenmesi, gerekirse bazı yerlere yeni iskeleler ilave etmek suretiyle denizden ulaşımı sağlamayı istiyoruz. Çünkü sahil boyundaki hattımız yer yer 2 şerit... Oldukça sıkıntılı, ciddi trafik sıkıntısı yaşanmakta. Teknelerle bu tarzda hem trafiği rahatlatmak, hem insanları o stresten kurtarmak için bir çalışmayı başlattık. Çok yakında devreye girecek. Onun talimatını verdik. İnsanlar özellikle sabah ve akşam saatlerinde trafiğin kaosundan, stresinden kurtulmuş olacaklar."

"TRAFİK DENETLEME, KONTROL VE GEREKİRSE CEZA KESME YETKİSİ VERİLSİN"
İstanbul Büyükşehir Belediyesinin kentin trafik yetkisini alma talebine dair de Topbaş, trafiğin yetkisini almanın kolluk gücünü almak anlamına gelmediğini, İçişleri Bakanlığı ve diğer bununla ilgili teşkilata talip olmadıklarını, dünyada bunun model örnekleri bulunduğunu, Londra, Seul ve Berlin’de edindikleri bilgileri geliştirdiklerini söyledi.

Topbaş, "Artık büyük şehirlerde binlerce, on binlerce trafik polisi yapamazsınız. Böyle bir imkanınız yok. Dünya da bunu yapmıyor artık. Sistemi farklı konmuş. ’Biz de bu sistemi geliştirdik, bizde bu var’ diyoruz. ’Bize trafik denetleme, kontrol etme ve gerekirse ceza kesme yetkisi verilsin’ diyoruz.

Biz burada keseceğimiz cezalardan paylar da ayırarak geriye iade edebiliriz.

Böyle bir yetkiyi biz alırsak ki, bunun talebini yaptık ve Sayın Başbakanımızla da görüştük, çok daha farklı düzenlemeler de getirebileceğimizi düşünüyoruz" şeklinde konuştu.

Bu konuda düzenlemenin önemine işaret eden Topbaş, sadece yolları yapmanın yeterli olmadığını, 4 şeritli yolun 2-3 şeridi işgal edildiğinde hiçbir şey ifade etmediğini ve müdahale edilemediğinin altını çizdi.

"VERDİĞİMİZ BONUSLARLA BÜYÜYECEK, İMAR HAKLARI ARTACAK"
İstanbul’da depremle ilgili çalışmalara ilişkin bir soru üzerine de Topbaş, belediyenin en ağırlıklı konularından birini depremin oluşturduğunu, şimdiye kadar bu konuda 1 milyar liranın üzerinde harcama yaptıklarını belirterek, şöyle devam etti: "Esas adımı kentsel dönüşümle çözmeyi arzu etmemize rağmen siyaset bunu farklı kullandı, vatandaşları tedirgin etti. Vatandaşın güven duygusu sarsılıp korkutulduğu için doğru söylenenler ortalarda kaldı. Biz de bunun yerine depremle ilgili en ciddi adım olarak, bu yapıların hepsine imar vererek, katlarını artırarak kendi yapılarını kendileri yıksınlar, yeniden yapsınlar dedik. Burada birleştikçe daha büyük bina yapabilsinler. İstanbul’da ilk hazırladığımız yer Fikirtepe, arkasından Esenler geliyor. Bahçelievler, Küçükçekmece ve diğer ilçelerimizin her birinde bunu yapacağız. Burada arzu ettiğimiz şu; vatandaş kendi kararını kendisi versin. Onlara verdiğimiz bonuslarla, birleştikçe büyüyecek, imar hakları artacak. Bazı şeyleri yerine getirdikçe de daha fazla haklar vererek bu sorunu çözeceğiz. Bizim ikinci dönemimizin daha çok depremle ilgili ağırlıklı çalışma olacağını dile getirmiştik. Buna inşallah artık önümüzdeki aylarda başlayacağız."

İstanbul’da bir köprü, bir geçiş ihtiyacı olduğunu ifade eden Topbaş, ’Marmaray çıksın ortaya, ondan sonra bakalım’ denildiğini, böyle düşünüldüğü için geri kalındığını, sıkıntının çözülemediğini söyledi.

İSTANBUL’A 1 MİLYON AĞAÇ
Topbaş, 10 gün önce Çevre ve Orman Bakanı ile görüştüklerini, İstanbul’a 1 milyon ağaç dikmeyi konuştuklarını belirterek, "Neden? Birleşmiş Milletler’in böyle bir programı var. New York Belediyesi 1 milyon ağaç dikiyor. İstanbul Belediyesi 1 milyon ağaç dikecek. 2 Şubat’ta New York’taki bir toplantıda bunların belgeleri sunulacaktır" şeklinde konuştu.

Yılbaşı önlemlerine ilişkin ise Topbaş, belediye olarak dini, milli ve yılbaşı günlerinde ciddi tedbirler aldıklarının altını çizerek, "Özellikle yılbaşı münasebetiyle eğlencenin, alkolün dozunu kaçıranlar farklı problemlerle karşılaşabilirler. Araçlarını kullanmamaları konusunda gerekli uyarılar yapılıyor" dedi.

Sayfa Yükleniyor...