Mağazada 750 TL, internette 328 TL! (Tüketici artık ürünü mağazada deneyip internetten alıyor)

Üreticilere göre internette indirimli satılan mallar serisi olmayan ve bedeni biten ürünler. Oysa almaya çalışsanız da kendi bedeninizi bulamazsınız iddiası var. Yine de mağazadan aldığı bir malı internette yüzde 30 daha ucuza gören müşteri kendini kandırılmış hissediyor.  İşte bu konudaki tüketici alışkanlıkları...

22.01.2020 - 11:44

Kiğılı_Sırbistan mağaza açılış_3.jpg

Teknolojinin ilerlemesi ve e-ticaretin gelişmesi ile alışveriş alışkanlıkları da hızla değişiyor. Alışverişlerin yavaş yavaş e-ticaret platformlarına kayması ile beraber tüketicilerin tercihlerini etkileyen yeni unsurlar ortaya çıktı. Kendi bütçesini düşünen tüketici özellikle nerede daha ucuza satılıyorsa ürünü oradan satın almak istiyor. Bu yüzden çoğunlukla daha ucuz olan internet alışverişini tercih ediyor. Şöyle ki bügün ünlü bir markanın erkek pantolonu mağazada 750 lira iken aynı ürün markanın kendi internet sitesinde 328 liraya alınabiliyor. Peki neden aynı kalitedeki aynı ürün farklı fiyatlarda satılıyor?


ÜRÜNÜ GÖRMEK İÇİN MAĞAZAYA GELİYORLAR

Hürriyet'ten Emre Eser, perakende mağazaları ile e-ticaret platformları arasında oluşan bu fiyat farkını araştırdı. Neredeyse tüm markaların hem internet üzerinden hem de mağazalardan aynı ürünün satışını yaptığını söyleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Mağazaların yüksek AVM kiraları var ve çok sayıda personel çalıştırdıkları için giderleri internete göre daha yüksek. Aradaki bu fark indirim olarak yansıtılabiliyor. Ancak hâlâ çok sayıda tüketici özellikle kıyafet ve ayakkabı konusunda denemek ve görmek istiyor. O yüzden mağazaya gelip, deniyor ve üzerinde görüyor. Eğer aynı ürün internet sitesinde varsa ve daha ucuzsa denediği ürünü mağazadan çıkmadan internet üzerinden satın alıyor. Sonuçta kendi cebini düşünüyor” diye konuştu.

İNTERNETTE UCUZ GÖRÜNCE KIZIYORLAR AMA...

İnternet üzerinden yapılan bazı indirimli satışların da markalara zarar verdiğini ifade eden Öncel, “Müşterinin güvenini kaybediyoruz. Mağazada satılan bir ürünün tüm bedenleri satılmış, sadece en küçük ve büyük bedenler satılmıyor. Marka bunu internet üzerinden yüzde 50 indirimle satışa koyuyor. Mağazadan bu ürünü daha önce satın alan kişi bu indirimi gördüğü zaman morali bozuluyor. Ama aslında marka sadece hiç satılmayan ürün için bu indirimi yapmış oluyor. Yani en çok satan ürüne indirim yansıtılmıyor. Zaten almaya çalışsanız da kendi bedeninizi bulamazsınız. İnternetteki pazar yerlerinde denetim yok, yaptırım yok” dedi.

AYNI MAL O MARKANIN SİTESİNDE %30 UCUZ

Perakende alışveriş, her geçen gün online alışverişe karşı pazar kaybediyor. Perakende alışveriş, her geçen gün online alışverişe karşı pazar kaybediyor.

Alışverişte iki mecra arasındaki bu fiyat karmaşasını yaşayan tüketiciler şunları söyledi:

-Ünlü bir mağazadan bir ayakkabı aldım. Ertesi gün markanın sitesinde aynı ürünü yüzde 30 ucuza buldum. Kullanmıştım, iade edemedim. Kendimi kandırılmış hissettim.

-Birçok markada online ve mağaza fiyatlarının farklı olduğunu biliyorum. Bu nedenle mağazada bakıp deniyorum, internet alışverişi ile alıyorum.

-Mağazada beğendiğim 750 liralık pantolon internette 328 liraydı. Personel bunun sadece internette geçerli olduğunu söyledi. Ben de eve gelip beğendiğim ürünü 328 liraya aldım.

KIYAFETİ DENEYİP CEP'TEN ALIYORLAR

Mağaza ve internet fiyatlarının yüzde 50’yi bulan oranda farklı olması tüketiciyi de farklı yollara başvurmaya itiyor. Şöyle ki;

-İnternette istediği renk ya da beden yoksa herhangi birini sipariş ediyor, sonra mağazada değiştiriyor. Böylece indirimli fiyatla alışveriş yapıyor.

-Önce mağazada deniyor, beğeniyor. Sonra o mağazadan değil internetten alıyor. Böylece ürünü deneme fırsatını yakalıyor, iade süreciyle uğraşmıyor.

-Alıcı mağaza çalışanından yardım istiyor. Mağazada bir personel alışverişi yapacak müşterinin kartıyla alım yapıp adres olarak mağazayı gösteriyor. Böylece ürün internetteki indirimli fiyattan alınıyor.

MAĞAZANIN GİDERLERİ

-Kira, aidat, AVM ödemeleri

-Personel giderleri

-Enerji faturaları

İNTERNET MAĞAZASI GİDERLERİ

-Depo kirası

-Kargo ücretleri

-Personel giderleri

ESNAF, SANAL ALIŞVERİŞTEN DERTLİ

Sayfa Yükleniyor...