Oto satışları iki ayda ikiye katlandı

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı Ocak-Şubat döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 101,66 oranında büyüyerek 103 bin 383 adet olarak gerçekleşti.

Oto satışları iki ayda ikiye katlandı

Otomotiv Distribütörleri Derneği'nden yapılan açıklamaya göre, Türkiye Otomotiv pazarında 2011 yılı Ocak-Şubat döneminde otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 103 bin 383 adet olarak gerçekleşti. 51 bin 267 adet olan 2010 yılı Ocak-Şubat dönemi otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 101,66 oranında arttı.

2011 yılı Ocak-Şubat döneminde otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 107,16 artarak 68 bin 872 adete ulaşırken, 2011 yılı ilk 2 aylık toplam hafif ticari araç pazarı ise geçen yılın aynı 2 aylık toplamına göre yüzde 91,49 artışla 34 bin 511 adet seviyesinde gerçekleşti.

2011 yılı Ocak-Şubat döneminde, hem otomobil hem de hafif ticari araç pazar satışlarında en yüksek satış değerine ulaşıldı.

Şubat ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 58 bin 594 adet olarak gerçekleşirken, 31 bin 172 adet olan 2010 yılı Şubat ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarına göre satışlar yüzde 87,97 oranında arttı.

Şubat ayında, geçen yılın aynı dönemine göre otomobil satışları yüzde 88,87 oranında artarak 39 bin 4 adet olarak gerçekleşti. 2011 yılı Şubat ayında, hafif ticari araç pazarı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 86,2 oranında artarak 19 bin 590 adet oldu. 2011 yılı Şubat ayında hem otomobil hem de hafif ticari araç pazar satışlarında en yüksek satış değerine ulaşıldı.

KÜÇÜK MOTOR HACİMLİ VE DİZEL OTOLARIN SATIŞI ARTTI
Otomobil pazarı motor hacmi bazında incelendiğinde, Ocak-Şubat döneminde en yüksek paya 1600cc altındaki otomobiller sahip oldu.

Geçen sene aynı döneme göre 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 108, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 114 ve 2000cc üstü otomobillerde ise yüzde 53 artış görüldü.

2011 yılı Ocak-Şubat döneminde dizel otomobil satışları geçen yıla oranla yüzde 152 oranında artış gösterdi. 2011 yılı Ocak-Şubat döneminde 68 bin 872 adet olan toplam otomobil satışının yüzde 61'ini oluşturan 42 bin 138 adedini dizel araçlar oluşturdu.

Ocak-Şubat döneminde otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında, tüm segmentler içindeki dizel payı yüzde 50'den yüzde 61'e yükseldi.

Söz konusu dönemde otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri de geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 104 arttı.

2011 yılı Ocak-Şubat döneminde 68 bin 872 adet olan toplam otomobil satışının yüzde 33'ünü oluşturan 22 bin 487 adedini otomatik şanzımanlı araçlar oluşturdu. 2011 yılı Ocak-Şubat dönemi otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında, tüm segmentler içindeki otomatik şanzımanlı otomobil satışlarının payı yüzde 33 oranıyla geçen sene seviyesinde kaldı.

2011 yılı Ocak-Şubat döneminde otomobil pazarının yüzde 82'si yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlardan oluştu. 2011 yılı ilk 2 aylık toplam otomobil satış verileri segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 42 pay alan C (28 bin 826 adet) segmenti ve hemen ardından yine yüzde 39 pay ile B (26 bin 989 adet) segmenti ulaştı. Bu segmentlerin ardından yüzde 12 pay, 8 bin 583 adet ile D segmenti yer aldı.

2011 yılı Ocak-Şubat dönemi sonuçları kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde, en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 49 ile yine Sedan otomobiller oldu. Sedan otomobilleri yüzde 35 pay ile H/B ve yüzde 10 pay ile SUV otomobiller takip etti.

BİNEK OTOMOBİLDE RENAULT, HAFİF TİCARİDE FIAT LİDER
2011 Ocak-Şubat satışlarına bakıldığında, Renault otomobilde yerli ve ithal toplam 11 bin 463 adet satışla pazarda ilk sırayı alırken, hafif ticari araç satışlarında ise Fiat yerli ve ithal toplam 9 bin 128 adet satışla lider oldu.

Bu dönemde 52 adet Porsche, 19 adet Jaguar, 15 adet Infiniti, 2 adet Maserati, 2 adet Ferrari, 1 adet de Bentley satıldı.

Sayfa Yükleniyor...