Prontotour'da hedef 10 yılda 10 kat büyümek

Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, "Artık küçük kalma şansınız kalmadı; büyümek, koşmak zorundasınız. Önümüzdeki 10 yıl içinde hedefimiz 10 kat büyümek" diye konuştu.

Prontotour'da hedef 10 yılda 10 kat büyümek

Prontotour, haftasonu Antalya'da gerçekleştirdiği acenteler toplantısı ile 2013 raporunu açıkladı. Geçen sene yurtdışı seyahat sektörünün ilk raporunu açıklayan firma olan Prontotour, bu sene yine 2013 raporunu acenteler toplantısında açıkladı.

Toplantıda konuşan Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, bu yıl hedefledikleri yüzde 25 büyüme rakamına ulaştıklarını belirterek 2012'de 125 milyon TL olan cirolarını 2013 yılında 157 milyon TL'ye yükselttiklerini söyledi.

Onaran, 2013'ün zorlu geçtiğini, stabil bir yıl olmadığını ancak buna rağmen hedeflerine ulaştıklarını ve başarılı olmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirtti.

1999 yılında 500 bin TL cirosu olan şirketin 300 kat büyüdüğünü ve binin üzerinde acentaya ulaştığını dile getiren Onaran, "Artık küçük kalma şansınız kalmadı, büyümek zorundasınız. Koşmak zorundasınız" dedi. Onaran, önümüzdeki 10 yıl içinde 10 kat daha büyüme hedeflerinin olduğunu söyledi.

Satışların yüzde 68'ini acentelerin yaptığını ve bunun önümüzdeki dönemde de böyle devam edeceğini belirten Onaran, "Sıcakkanlı bir ülkeyiz. İnsanlar yüzyüze görüşmeyi seviyor" diyerek acentelerin önemini vurguladı.

Onaran, "Geçen sene satışımızın yüzde 30'unu internet üzerinden yapmayı hedeflemiştik ve bunu da gerçekleştirdik" diye konuştu.

'BÜYÜK BALIK YAVAŞ BALIĞI YER'
Bir Çin atasözünü hatırlatan Onaran, "Büyük balık küçük balığı değil, yavaş balığı yer. Yani hızlı olmak zorundasınız. Eğer siz koşmazsanız, birileri sizi alaşağı ediyor. Biz koşuyoruz ve koşmaya da devam edeceğiz" diye konuştu.

Prontotour'da insanları kandırmaya dönük satış taktikleri olmayacağını vurgulayan Onaran, "Müşteri akıllı. Biz müşterinin akıllı olduğunu bilerek büyümeye devam edeceğiz" dedi.

SEKTÖRDE İLK
Ali Onaran'ın ardından Prontotour Pazarlama Müdürü Sarp Özkar da 2013 yılını değerlendirdi.

2014 yılında yurtdışı turlarda büyüme hedeflerini yüzde 15 olarak belirlediklerini belirten Özkar, 2013'te satışların yüzde 39'unun call center ve internetten, yüzde 61'inin de acentelerden gerçekleştirildiğini açıkladı.

Kredi kartı ile satışların her yıl arttığına dikkat çeken Özkar, 2011'de satışların yüzde 60'ının kredi kartıyla yapıldığını, bu rakamın 2012'de yüzde 84'e, 2013'te ise yüzde 86'ya çıktığını söyledi.

Prontotour'un sektörde bir öncülüğe imza attığını ve 2014'te ilk kez uygulayacakları sistemle tur paketlerinde yer alan otellerle ilgili "veya benzeri" ibarelerini kaldırdıklarını açıklayan Özkar, müşterilerin aldıkları otelin sözleşmelerde belli olacağını böylece zaman zaman yaşanan mağduriyetlerin ortadan kalkacağını vurguladı.

Sarp Özkar, 2013'te en çok satan destinasyonların sırayla İtalya, Orta Avrupa, İspanya, Balkanlar ve gemi turları olduğunu; bu 5 destinasyonun toplam satışların yüzde 60'ını oluşturduğunu söyledi.

Özkar, 2014 yılında İran, İpek Yolu, Kuzey İspanya ve Portekiz destinasyonlarının da programa ekleneceğini söyledi.

  • Etiketler :

Sayfa Yükleniyor...