Haberler - ntv.com.tr 14.05.2020 - 14:09
200’ün üstünde ülkede ve bölgese görülen yeni tip corona virüs (Covid-19) pandemisi havayolu endüstrisini harap etmiş olsa da, çoğu uzman bunun geçiçi olduğu konusunda hemfikir.
Bununla birlikte, corona virüsün dünya genelinde ikinci ve hatta üçüncü bir dalgasının görüleceği öngörüldüğünden, uçuş sektöründe 2021'e kadar normale dönüş beklenmiyor.
Ancak, dünyanın önde gelen havayolu şirketleri yolcuların tekrar uçmasını sağlamak, havaalanlarını yeniden düzenlemek ve yolcuların güvenini kazanmak için güvenlik ve sağlık düzenlemeleri planlıyor.
Havayolu stratejisi firması SimpliFlying tarafından hazırlanan bir raporda, pandemiden sonra hava yolculuğunda değişecek 70’ten fazla alışkanlık belirtildi. Bunlardan 15’i ise uçuşlarda kısa bir süre içinde yerini alacak gibi görünüyor.
İtalyan tasarım firması Avio Interiors, yolcuların birbirlerine temasını en aza indiren ve potansiyel bir çözüm sunan kafesler ortaya koydu. "Janus" ismi verilen tasarım her üçlü sıradaki orta koltuğu tersine çeviriyor ve yolcuları birbirinden koruyan şeffaf bölücüler içeriyor.
Uçak iç mekanlarını tamamen yeniden tasarlamak yerine ise, Fransız havacılık Florian Barjot, yolcuları hem arkadan hem de komşu koltuklardan koruyan, orta koltuklara yerleştirilebilen çıkarılabilir bir kalkan "PlanBay" ı yarattı.
Yazar ve fütürist Ross Dawson, insanların "bir pandemi riskine karşı son derece duyarlı olacağına inandığını" söyledi ve havayollarının, muhtemelen insanlar arasında çeşitli mesafeler sunmak da dahil olmak üzere farklı önlemler alabileceğini tahmin etti. Hatta biraz şaka yollu bir şekilde "izolasyon sınıfı" olarak adlandırdığı yeni bir tür uçak sınıfının yükselişini öngördü. Bu da bazı havayollarının birinci sınıf kabinlerinde gördüğümüz gibi aralarına bölücü yerleştirilmesinden küçük odalara bölünmesine kadar birçok değişimi içerebilir. Bununla birlikte izolasyon sınıfının ücreti ekonomi sınıfından yüzde 40 daha pahalı olabilir.