70 Dylan şarkısının hikayesi

70 Dylan şarkısının hikayesi

  • 1

    70 Dylan şarkısının hikayesi

    70 Dylan şarkısının hikayesi
    Müzik dünyasının gelmiş geçmiş en efsanevi isimlerinden Bob Dylan bugün tam 70 yaşında. Kariyerine onlarca albüm, yüzlerce konser sığdıran sanatçı hep protest kimliğiyle tanındı. İşte 70 yaşındaki Dylan'ın sevenlerinin kafasında sorular bırakan 70 şarkı ve bu şarkıların hikayesi.

    'Subterranean Home Sick Blues' (1965)
    Dylan şarkının ismini, Jack Kerouac’ın kısa romanı The Subterraneans’dan almıştı. Hikaye, Burroughs ve Ginsberg karakterleri etrafında dönüyordu.
  • 2

    'Mr. Tambourine Man' (1965)

    'Mr. Tambourine Man' (1965)
    ‘Tambourine Man’ 60’larda uyuşturucu satıcıları için kullanılan argo bir terimdi. Söylenene göre Dylan şarkıyı uyuşturucu dolu bir yolculuk sırasında yazmıştı.
  • 3

    'Rainy Day Women No. 12 And 35' (1966)

    'Rainy Day Women No. 12 And 35' (1966)
    “Everybody must get stoned” satırıyla aklımıza kazınan şarkıdaki 12 ile 35’i çarparsanız 420’yi elde ederseniz. Ve Dylan-patlara göre bu sayı uyuştucu jargonunda mükemmel demekti.
  • 4

    'Tangled Up In Blue' (1975)

    'Tangled Up In Blue' (1975)
    Denilene göre bu şarkıyı yazarken Dylan Kübizm’den etkilenmişti. (O sırada sanat dersleri alıyordu.) Aynı zamanda Dylan, eşi Sara‘yla olan evliliğinin sona ermesinin üstesinden de geliyordu. Ancak bunu geçmiş hayatına kısmen efsanevi bir şekilde bakarak yapıyordu. (Minnesota’daki çocukluk yıllarından, New York’taki kahve dükkanında çaldığı günlere kadar)
  • 5

    'I Want You' (1966)

    'I Want You' (1966)
    Dylan’ın The Rolling Stones gitariti Brian Jones’la kısa ve öz bir ilişkisi vardı. Söylenene göre şarkıda Dylan; Jones’un o zamanlar sevgilisi olan Anita Pallenberg’a karşı olan hislerini anlatıyordu. Bazıları da şarkıyı yazarken Edie Sedgwick’den etkilendiğine inanıyor.
  • 6

    'Knockin’ On Heaven’s Door' (1973)

    'Knockin’ On Heaven’s Door' (1973)
    Pat Garrett And Billy The Kid filmi için istenen bu şarkıyı yazarken Dylan söylenene göre iki ana karakterin ilişkisinden etkilenmişti. Bu filmde aynı zamanda Dylan’ın da bir rolü vardı.
  • 7

    'Highway 61 Revisited' (1965)

    'Highway 61 Revisited' (1965)
    Dylan dediğine göre bu şarkıyı yazarken, 61 ve 49. otobanlar arasında ruhunu şeytana satan blues şarkıcısı Robert Johnson’dan etkilenmişti.
  • 8

    'It Ain’t Me, Babe' (1964)

    'It Ain’t Me, Babe' (1964)
    Bu şarkıyla ilgili spekülasyon çok. Dylan’ın folk hareketine karşı olan tek taraflı ilişkisini anlatıyor. Bir çok kişi Dylan’ın istemeyerek de olsa kendi jenerasyonunun figürü olmasını anlattığı konusunda hemfikir.
  • 9

    'Sad Eyed Lady Of The Lowlands' (1966)

    'Sad Eyed Lady Of The Lowlands' (1966)
    Söylenene göre bu şarkı, Dylan’ın o zamanlar eşi olan Sara Lownds hakkında. Daha sonra kaydettiği ‘Sara’ şarkısında Dylan “Staying up for nights in the Chelsea Hotel, writing ‘Sad Eyed Lady Of The Lowlands’ for you” – dizesini yazmıştı.
  • 10

    'Joey' (1976)

    'Joey' (1976)
    Şarkı, adı kötüye çıkmış bir haydut olan Joey Gallo hakkında. Joey, zamanında gangsterliğin saldırgan unsurlarına karşı yazılmış romantik dizeler yüzünden çok eleştirilmişti.
  • 11

    'The Times They Are A Changin’' (1964)

    'The Times They Are A Changin’' (1964)
    Dylan bu şarkı hakkında şunları söylemişti “Büyük bir şarkı yazmak istedim. Belli bir konsepti olsun ve kısa mısralarda insanı içine çeksin istedim. Ne demek istediğimi ve bunu kime demek istediğimi tam olarak biliyordum.
  • 12

    'Only A Pawn In Their Game' (1964)

    'Only A Pawn In Their Game' (1964)
    Bu şarkı insan hakları savunucusu Medgar Evers’in evine giderken öldürülmesi hakkında. Dylan ilk olarak bu şarıyı, Washington'da, Martin Luther King’in ‘I Have A Dream' konuşmasından önce 200,000 kişinin önünde söylemişti.
  • 13

    'Went To See The Gypsy' (1970)

    'Went To See The Gypsy' (1970)
    Dylan bu şarkıyı Elvis Presley’le ilk defa Las Vegas’ta karşılaştıktan sonra yazmıştı. “Went to see the gypsy/Stayin’ in a big hotel/ He smiled when he saw me coming/ And he said ‘well, well, well’”. Dylan daha sonra Elvis için şunları söyleyecekti. “Onu dinlemek hapishaneden kaçmak gibi bir şey.”
  • 14

    'Just Like Tom Thumb’s Blues' (1965)

    'Just Like Tom Thumb’s Blues' (1965)
    Söylenene göre Dylan bu şarkıyı yazarken Jack Kerouac’ın şiir toplaması olan Mexico City Blues’dan etkilenmişti. Dylan bunları; turne için yoldayken yaşam tarzının nasıl uykusuzluk çekmesine ve uyaranları tüketmesine sebep olduğunu anlatmak için bir sıçrama tahtası olarak kullanırdı.
  • 15

    'She Belongs To Me' (1965)

    'She Belongs To Me' (1965)
    Bu şarkıda Dylan, Joan Baez’le olan ilişkisini anlatıyor. Sanatçı sadece Dylan’ın sevgilisi olmak için çok fazlaydı, kendi kariyeri vardı. Bu belirsizlik, şarkının açılışında çok belirgin kendini gösteriyordu "She’s got everything she needs/ She’s an artist, she don’t look back"
  • 16

    'Tombstone Blues' (1966)

    'Tombstone Blues' (1966)
    Dylan bu şarkıyla tırmanan Vietnam Savaşı'nı, dönemin Amerikan başkanı Lyndon Johnson'a ve savaş çığırtkanlığı yapan zihniyete göndermelerde bulunarak eleştiriyor. Kendi kitabı Tarantula'nın da şarkı üzerindeki etkisi büyük.
  • 17

    'Blowin’ In The Wind' (1963)

    'Blowin’ In The Wind' (1963)
    Dylan bunun bilinenin aksine protest bir şarkı olmadığını söylemişti.
  • 18

    'Black Diamond Bay' (1976)

    'Black Diamond Bay' (1976)
    Allen Ginsberg bu şarkıyı "dizelerdeki kısa roman" olarak nitelemişti. Dylan şarkıyı yazarken Joseph Conrad romanı Zafer'den ilhamlanmış. Kitapta ‘Black Diamond Bay’, kullanılmayan bir kömür limanı olarak geçiyor.
  • 19

    'Caribbean Wind' (1981)

    'Caribbean Wind' (1981)
    Bu şarkının ne anlattığından Dylan bile emin değildi. Şöyle diyordu: "Şarkıyı bitirdikten sonra neyle ilgili olduğunu kavrayamadım." Diğer taraftan şarkıda İsrail'e ve ilahilere göndermeler de mevcut.
  • 20

    'Catfish' (1991)

    'Catfish' (1991)
    Aslen 70'lerde kaydedildi, ancak 90'ların başlarında Bootleg serisi albümlerine girebildi. Dylan şarkıda beyzbolcu Catfish Hunter'ı anlatıyordu.
  • 21

    'Quinn The Eskimo (Might Quinn)' (1967)

    'Quinn The Eskimo (Might Quinn)' (1967)
    Bob Dylan bu şarkıyı, Anthony Quinn'in Eskimo karakterini oynadığı The Savage Innocents filmine bir gönderme olarak yazmış. Ancak filmi şarkıyı yazdıktan sonra izlemiş. Denzel Washington'ın da oynadığı filmi izleyen Dylan "tam tahmin ettiğim gibi çıktı" sözleriyle yorumlamış.
  • 22

    'Chimes Of Freedom' (1964)

    'Chimes Of Freedom' (1964)
    Şarkı dönemin sıcak teması olan iç savaşı konu edinirken siyasi tutuklular ve dışlanmışlara da uzanıyor.
  • 23

    'Dear Landlord' (1967)

    'Dear Landlord' (1967)
    'Landlord' yani ev sahibi menajeri Albert Grossman'dır. Şarkının kırıcı sözleri aralarındaki gergin ilişkinin ve Grossman'dan beklediği ancak göremediği anlayışın bir göstergesi. Grossman'la çalışan bir diğer sanatçı Janis Joplin de sonradan bu şarkıyı kaydetmişti.
  • 24

    'Let Me Die In My Footsteps' (1962)

    'Let Me Die In My Footsteps' (1962)
    Dylan şarkıyı yazarken bomba sığınağı çalışanlarından ilham almış. Şarkıda Kübayla yaşanan füze krizine de eleştiriler var.
  • 25

    'I'll Keep It With Mine' (1964)

    'I'll Keep It With Mine' (1964)
    Velvet Underground vokalisti Nico ve onun oğlu Ari arasındaki ilişkiyi anlatan şarkı. Nico Dylan'la “Another Side Of Bob Dylan” albümünde tanışmış, daha sonra Almanya ve Yunanistan gezisinde ona eşlik etmişti.
  • 26

    'Masters Of War' (1962)

    'Masters Of War' (1962)
    Dylan bu şarkıyı, Başkan Kennedy'ye koltuğu devretmeden önce soğuk savaş sonrası dönemiyle ilgili açıklamalarda bulunan Eisenhower hakkında yazmıştı. Tema ise, güç sahibi insanların sorumluluk almadan, sonuçlarını hesaba katmadan davranması.
  • 27

    'Most Likely You Go Your Way and I’ll Go Mine' (1966)

    'Most Likely You Go Your Way and I’ll Go Mine' (1966)
    Edie Sedgwick'ten ilhamla yazılmış bu şarkıda aşk, iktidar mücadelesi olarak betimleniyor.
  • 28

    'Lay Down Your Weary Tune' (1963)

    'Lay Down Your Weary Tune' (1963)
    'The Times They Are a-Changin' albümünden arta kalsa da şarkı, Dylan'ın ruhsallığının, özellikle Tanrı'nın her şeyde olduğu fikrinin ilk manifestosu olarak biliniyor.
  • 29

    'Every Grain Of Sand' (1981)

    'Every Grain Of Sand' (1981)
    Her ne kadar 'Born Again' döneminde yazılmış olsa da şarkının maneviyatı, tinsellik dozu yüksek diğer şarkılarından daha derin olduğu söyleniyor. Dylan şarkının ona ilahi ilhamla geldiğini söylemişti.
  • 30

    'All Along The Watchtower' (1967)

    'All Along The Watchtower' (1967)
    Şarkıdaki 'şakacı' kim? Ya 'hırsız'? Dylan mı yoksa Elvis mi? İsa mı yoksa Şeytan mı? Alt sınıf mı üst sınıf mı? Şarkıda aslında, abesliğe dikkat çekmek için, bütün bunların hepsinin karışımının olması düşünülmüş.
  • 31

    'Like A Rolling Stone' (1965)

    'Like A Rolling Stone' (1965)
    Dylan şarkıyı yazarken kısmen de olsa Warhol'ın yıldızı Edie'den ilham almış. Dylan'ın da bir dönem ilişki yaşadığı Edie Sedgwick hem Dylan hem de Warhol tarafı için, aralarında sürtüşmeye götürecek kadar önemli bir isimdi.
  • 32

    'Hurricane' (1975)

    'Hurricane' (1975)
    Sehven cinayet suçlamasına maruz kalan 'Kasırga' lakaplı boksör Rubin Carter için yazılmış bir şarkı. Dylan, Rolling Thunder Revü ile birlikte boksör için New York'ta bir yardım konseri vermişti. Ancak bir sene sonra Carter mahkemece suçlu bulundu. Dylan o zamandan beri bu şarkıyı bir daha canlı seslendirmedi.
  • 33

    'Ballad Of A Thin Man' (1965)

    'Ballad Of A Thin Man' (1965)
    Mr Jones kim mi? Yıllarca bu soruyu cevapsız bırakan Dylan daha sonra bu kişinin, Dylan'nın şarkılarını anlamadığını söyleyen müzik gazetesi Melody Maker yazarı Max Jones olduğunu açıkladı.
  • 34

    'A Hard Rain’s a-Gonna Fall' (1962)

    'A Hard Rain’s a-Gonna Fall' (1962)
    Şarkının Küba'yla yaşanan füze krizi ve nükleer şerler üzerine yazdığı söylense de Dylan bu şarkıyı olaydan daha önce kaleme almıştı. Yine şark için nükleer karşıtı tanımlaması yapmak mümkün, zira Joan Baez bu parçayı "nükleer karşıtı soykırım şarkısı" olarak niteliyor.
  • 35

    'Desolation Row' (1965)

    'Desolation Row' (1965)
    11 dakikalık şarkının neden bahsettiği Dylancılar arasında büyük çekişmelere yol açmış. Çoğu, şarkının en az 10 hikaye anlattığına inanıyor. Bazılarıysa sadece bir depresyon ürünü olduğu görüşünde.
  • 36

    'Girl From The North Country' (1963)

    'Girl From The North Country' (1963)
    Suze Rotolo ile ilişkisinden doğan bir şarkı daha. Dylan onun peşinden İtalya'ya kadar gitmişti. Rotolo anılarında "Beraberliğimiz onun eserlerini besledi. Bana bir keresinde eğer beni tanımasaydı bazı şarkıları yazmamış olacaktı" şeklinde yazmıştı.
  • 37

    'Gotta Serve Somebody' (1979)

    'Gotta Serve Somebody' (1979)
    Dylan bir otel odasında Hz. İsa'nın hayalini gördükten sonra Musevilikten Hristiyanlığa geçmişti. Bu şarkının sözleri de yeni bulduğu ruhaniliği hakkındaydı. Gospel tınıları barındıran şarkı ise hayranlarını bölmüştü.
  • 38

    'I Shall Be Released' (1967)

    'I Shall Be Released' (1967)
    Şarkı, 'Knockin’ On Heaven’s Door' ruhuyla idam karşıtı olarak kaleme alınmıştı. Biyografi yazarları bunun aynı zamanda 1966'daki motorsiklet kazasıyla kendi ölümlülüğünü düşünmeye başlamasının bir ürünü olduğunu da söylüyor.
  • 39

    'I’ll Be Your Baby Tonight' (1967)

    'I’ll Be Your Baby Tonight' (1967)
    Şarkının tek gecelik aşk üzerine yazılmış olduğu düşünülür. Aynı zamanda eşi Sara ve ilk çocuğu Jesse de şarkıya ilham veren isimler.
  • 40

    'Just Like A Woman' (1966)

    'Just Like A Woman' (1966)
    Edie Sedgwick için yazılmış bir diğer şarkı. Ancak bazı satırlarda eski sevgilisi Joan Baez'e göndermelere rastlamak da mümkün.
  • 41

    'Lay Lady Lay' (1969)

    'Lay Lady Lay' (1969)
    Şarkı aslında iki hayat kadınının hikayesini anlatan Midnight Cowboy filmi için yazılmıştı ancak daha sonra Dylan bu şarkının cinsellikle ilgisinin bulunmadığını açıkladı.
  • 42

    'Visions Of Johanna' (1966)

    'Visions Of Johanna' (1966)
    Şarkıda adı geçen 'Johanna'nın eski sevgilisi Joan Baez'in olduğu söylenir. Bu parçanın yazıldığı zaman ise müstakbel eşi olacak Sara'ya aşık olduğu zamana denk geliyor.
  • 43

    'Maggie’s Farm' (1965)

    'Maggie’s Farm' (1965)
    Dylan bunu yazarken 1920'lerin folk grubu The Bently Boys'a ait 'Down On Penny’s Farm' şarkısından esinlenmişti. Grup aynı zamanda sanatçının 'Hard Times In The Country' şarkısının da ilham kaynağı.
  • 44

    'Idiot Wind' (1975)

    'Idiot Wind' (1975)
    Şarkı, oldukça karmaşık bir dönemden geçen Dylan'ın o anki hislerine tercüman oluyor: evliliğinin sonu, eşi Sara'ya bakış açısı, kendisini saran şöhret ve kendisi ile olan ilişkisi temel etkenler.
  • 45

    'John Wesley Harding' (1967)

    'John Wesley Harding' (1967)
    Şarkı ismini, 1978'de hapsedilinceye kadar 40 kişiyi katletmiş suikastçinin adından almış.
  • 46

    'You Ain’t Going Nowhere' (1967)

    'You Ain’t Going Nowhere' (1967)
    O dönemki motorsiklet kazasıyla ilgili olabileceği düşünülüyor. Kaza sonrası hareket alanı sınırlı olan Dylan gerçekten de bir yere gidebilecek durumda değildi.
  • 47

    'Day Of The Locusts' (1970)

    'Day Of The Locusts' (1970)
    Nathaneal West'in aynı isimli kitabından esinlenen ve ağustosböceklerini metafor olarak kullanan Dylan şarkıda Hollywood'da asalak gibi yaşayanları anlatıyor.
  • 48

    'With God On Our Side' (1964)

    'With God On Our Side' (1964)
    Devrimci bir tarih dersi niteliğindeki şarkının dizelerinde Amerika'nın çeşitli savaşlara bulaşımı sorgulanıyor.
  • 49

    'One Too Many Mornings' (1964)

    'One Too Many Mornings' (1964)
    Şarkının Dylan'ın Suze Rotolo ile olan ilişkisinin bitmesiyle ilgili olduğu söyleniyo. Beraber çok şey yaşayan ikili ayrıldıkları dönemde bu ilikşiden bıkmış bir haldelerdi.
  • 50

    'The Ballad Of Frankie Lee and Judas Priest' (1967)

    'The Ballad Of Frankie Lee and Judas Priest' (1967)
    Hz. İsa'nın şeytana uymasına atıfta bulunan şarkı aynı zamanda menajeri Albert Grossman'a da muzip göndermelerde bulunuyor.
  • 51

    'Forever Young' (1974)

    'Forever Young' (1974)
    Biraz ninni, biraz da ezgi tınıları bulunan şarkı Dylan'ın çocukları için yazılmıştı. Daha sonra Diana Ross da şarkıyı seslendirdi.
  • 52

    'Neighborhood Bully' (1983)

    'Neighborhood Bully' (1983)
    Bazıları bu şarkının Hristiyan olarak doğan Dylan'ın Siyonist duruşunun temsili olarak nitelemişti. Ancak sanatçı hiç bir röportajında bunu doğrulamadı.
  • 53

    'It’s All Over Now Baby Blue' (1965)

    'It’s All Over Now Baby Blue' (1965)
    Bu şarkının, Bob Dylan'ın folk sahnesine adeta bir veda öpücüğü olduğu görüşleri hakimdi. Diğer taraftan kendisiyle turlara çıkan folk sanatçısı Paul Clayton ile ilgili olduğu da söylenmişti. Bu arada Clayton 1966'da intihar ederek hayatını kaybetmişti.
  • 54

    'All I Really Want To Do' (1964)

    'All I Really Want To Do' (1964)
    Suze Rotolo ile olan ilişkisi hakkında bir başka şarkı. Dylan partnerine karşı oynaması gereken rolden rahatsız oluyormuş hissi veriyor.
  • 55

    'My Back Pages' (1964)

    'My Back Pages' (1964)
    1964 Dylan'ı ve daha önceki dönem Dylan'ı arasında adeta bir diyalog bu şarkı. Çoğu insan bu şarkıyla artık onun eski folk/protest dönemine dönmekte olduğunu düşünüyordu.
  • 56

    From A Buick 6' (1965)

    From A Buick 6' (1965)
    Dylan şarkıda bağımlı olduğu kadınla tek taraflı ilişkisini anlatıyor. Bu kadının eşi Sara olduğu söylenmişti.
  • 57

    'Queen Jane Approximately' (1965)

    'Queen Jane Approximately' (1965)
    Queen Jane'in 'folk müziğin kraliçesi' olarak bilinen Joan Baez olabileceği bildiriliyor. Şarkının yazıldığı döneme, yani birbirleriyle ve folk müziğiyle olan ilişkinin bitmeye yüz tuttuğu zamana bakılırsa bu oldukça iyi bir ihtimal.
  • 58

    'The Ballad Of Hollis Brown' (1964)

    'The Ballad Of Hollis Brown' (1964)
    Bu parça için başlı başına trajedinin şarkı hali denebilir. Hollis Brown 5 çocuğu ve karısıyla toplumun kıyı-köşesinde yaşayan bir işsizdir. Şarkının sonunda ise pompalı tüfekle görülen Brown'dan 7 el ateş sesi gelir.
  • 59

    'Boots Of Spanish Leather' (1964)

    'Boots Of Spanish Leather' (1964)
    Bu şarkı sanki Dylan'ın sevgilisi Suze Rotolo'nun, ilişkileri durgunluk dönemine girmişken yaptığı İtalya seyahatini anlatıyor.
  • 60

    'When The Ship Comes In' (1964)

    'When The Ship Comes In' (1964)
    Bu şarkı için iki yorum yapılıyor. Birincisi ve yaygın olanı şarkının, zulüm ve baskıcılığa karşı verilen sivil toplum hareketleri hakkında olduğu. Ancak bir diğer yorum ise şarkının, Dylan dağınık olduğu için otelinde kalmasına izin vermeyen otelci hakkında olduğu. Bu ikinci yorum Joan Baez tarafından dillendirilmişti.
  • 61

    'Restless Farewell' (1964)

    'Restless Farewell' (1964)
    Şarkının birkaç dizesinde, Dylan'ın lise dönemi yaşantısı ile ilgili yanlış bilgiler içeren Newsweek makalesine göndermeler bulunuyor.
  • 62

    'To Ramona' (1964)

    'To Ramona' (1964)
    Şarkının, materyalizme olan aşkı ve nihai öneme ilgisiyle bilinen Joan Baez'i anlattığı söylenir.
  • 63

    'Abandoned Love' (1975)

    'Abandoned Love' (1975)
    Bu şarkı 'Desire' albümünün kayıtlarında kaydedilmiş, ancak albüm için 'Joey' şarkısı tercih edilince dışarıda kalmıştı. Parçada, eşi Sara Lownds'dan ayrılışının anlatıldığı söylenir.
  • 64

    'Absolutely Sweet Marie' (1966)

    'Absolutely Sweet Marie' (1966)
    Şarkıda güvenilirliği olmayan ancak cinsellik konusunda dobra bir kadın olan Marie'den bahsedilir. Dylan'ın bu parçada Edie Sedgwick ile yaşadığı aşka gönderme yapmış. Şarkıda aynı zamanda geçirdiği motorsiklet kaza kazasından izler bulmak mümkün.
  • 65

    'As I Went Out One Morning' (1967)

    'As I Went Out One Morning' (1967)
    Dylan bu şarkıda Ulusal Acil Durum Sivil Özgürlükler Komitesi tarafından kendisine verilen Tom Paine ödülünü alırken yaptığı konuşmaya göndermeler yapıyor.
  • 66

    'Ballad In Plain D' (1964)

    'Ballad In Plain D' (1964)
    Suze Rotolo hakkında yazılmış bir diğer şarkı. Rotolo'nun annesi Mary ile kardeşi Carla arasında yaşanan ihtilaftan bahsediyor. Bob Dylan biyografi yazarı Brian Fairbanks bunu bir şarkıdan daha çok 'zehirli kalem' olarak tanımlıyor.
  • 67

    'Beyond The Horizon' (2006)

    'Beyond The Horizon' (2006)
    Şarkı adeta Dylan'ın hayatının yaşanmışlıklarını atlatamadığının bir bildirgesi.
  • 68

    'Bob Dylan’s 115th Dream' (1965)

    'Bob Dylan’s 115th Dream' (1965)
    Amerikan kültürü ve sömürgeciliğinin eleştirisi, Moby Dick'ten Kaptan Ahab ve Kristof Kolomb göndermeleriyle adeta sürreel bir tarih dersi.
  • 69

    'Brownsville Girl' (1986)

    'Brownsville Girl' (1986)
    Oyun yazarı Sam Shepard ile ortak yazılan 11 dakikalık bu şarkı Dylan'ın muazzam anlatılarından biri. Parça için, eğer film olsaydı 'Bonnie and Clyde' ve 'The Shawshank Redemption' arasında bir yerde dururdu yorumları yapılıyor.
  • 70

    'Ain’t Talkin’' (2006)

    'Ain’t Talkin’' (2006)
    Modern Times albümündeki bu şarkı, son olarak Hristiyanlığa geçen Dylan'ın inancındaki gidip gelmelerin müzikli ifadesi.