Psikiyatrist Dr. Sabri Yurdakul, 'modern insanın hastalığı' olarak nitelendirdiği psikolojik yorgunluğun, bütün hafta yorgun olan, hafta sonunu yatarak geçirdiği halde dinlenmiş hissetmeyen insanların psikolojik yorgunluk yaşadığını söyledi.

Bu durumu, 'modern insanın hastalığı' olarak nitelendiren Yurdakul, insanın sadece fiziksel aktivite ile yorulmadığını, günlük hayatın stresinin, üzüntünün, kendisine zaman ayırmadan sürekli bir şeylerle uğraşmasının sonucunda zihinsel yorgunluğun oluştuğunu belirtti. Dr. Yurdakul; “Kişinin tek düze çalışması, kendisine ait hobilerinin ve uğraşlarının olmaması sonucunda zihinsel yorgunluk da eklenir. Zihinsel yorgunluk bir süre sonra isteksizliğe, halsizliğe, baş ağrılarına, vücut ağrılarına, hazımsızlığa, uyku sorunlarına yol açar ve psikolojik sıkıntıların üzerine bir de endişeler eklenir. Kişi sabahları yataktan zor kalkar, güne yorgun başlar, akşamları yorgunluğu artmakta ve dinlenmeye çalışıp dinlenememektedir. Yorgunluk nedeniyle, kendisini fiziksel aktivitelerden geri çeker, arkadaşlarının gittikleri yerlere gitmez, en ufak fiziksel aktivite göstereceği durumlardan kaçınıp kendisini dinlenmeye çeker ve bu durum kendisini daha da yorgun hale getirir” dedi.

“YORGUNLUĞUN ÜSTÜNE GİDİN VE HAREKETE YÖNELİN”

Yurdakul, dinlenmekle geçmeyen zihinsel yorgunlukların, aynı zamanda depresyon ve kaygı bozukluklarıyla bir arada olduğunu, kişinin kendi içine daha çok kapanmasının, aktivitelerden ve insanlardan uzaklaşmasının onun sıkıntısını daha çok arttırdığını söyledi. Sıkıntıları arttıkça yorgunluğu, yorgunluğu arttıkça sıkıntılarının çoğalarak kısır bir döngü içine girdiğine dikkat çekti. Bu nedenle psikolojik yorgunluğu atmak için yapılması gereken en iyi şeyin, başlangıçta zor bile olsa bu yorgunluğun üstüne gitmek ve harekete yönelmek olduğunu söyledi.

Dr. Yurdakul; “Fransızların bir sözü var 'Yaşam bisiklet sürmeye benzer, pedal çevirmeyi bırakırsanız düşersiniz', o yüzden insan da hayatta mücadeleyi, hareket etmeyi bıraktığında düşmeye başlar ve bunu düzeltmenin en iyi yolu onun üstüne gitmesidir. Hepimiz yaşamışızdır. Kendimizi çok yorgun ve isteksiz hissettiğimizde, arkadaşlarımızın ısrarı ile dışarı çıkarız ve sonra kendimizi iyi hissederiz ve 'İyi ki gelmişim' deriz. Ama gitmemek için de bir sürü bahane öne sürmüşüzdür” diye konuştu. 

Psikolojik yorgunluğa karşı bazı tavsiyelerde bulunan Dr. Yurdakul, her gün düzenli olarak spor yapmanın, bir saat yürümenin, evden dışarı çıkmanın, hafta sonları yatıp kendinizi dinlemek yerine arkadaşlarınızla buluşmanın, ailenizle birlikte olmanın, bir sinemaya gitmenin, haftaya daha iyi başlamak için fırsat yaratacağına ve enerjinizi arttıracağına değindi.