Sağlıklı kiloyu koruma ve kanser riskini engelleme üzerine yapılan çalışmalar, fazla kilolu kadınlarda menopoz sonrası meme kanseri riskinin de normal kiloda olan kadınlara göre daha fazla olduğunu gösteriyor. Sağlıklı beslenme planının fiziksel aktivite de içermesinin önemli olduğunu söyleyen Genel Cerrahi ve Meme Sağlığı Uzmanı Sevil Öz, “Mesela haftada 3-4 saatlik bir yürüyüşle işe başlayabilirsiniz. Eğer şu anda tedavi görüyorsanız, daha hafif bir programla başlayıp ilerleyen zamanlarda arttırabilirsiniz" diyor.

AZ YAĞLI BESLENME NÜKS RİSKİNİ DE DÜŞÜRÜYOR
Bir araştırma, günlük kalori ihtiyacının sadece %25'ini yağlı besinlerden alan meme kanseri geçirmiş kadınlarda, kanserin nüksetme riskinin düştüğünü gösteriyor. Dr. Öz, “İhtiyacınız olan gıdaları özellikle meyve, sebze ve tam tahıl gibi çeşitli yiyeceklerden alırsanız hem kendinizi çok iyi hissedersiniz hem de vücudunuzun ihtiyacı olan enerjiyi sağlamış olursunuz. Ancak takviye maddeleri almayı düşünüyorsanız, işin uzmanı bir diyetisyene başvurmanız gerekir” diye konuşuyor.

KANSERDEN KORUNMAK İÇİN BUNLARA DİKKAT
-Kilonuzu sağlıklı sınırlar içinde tutun. Vücut kitle indeksi, tam ve kesin bir ölçme biçimi olmasa da sağlıklı kilonuzu bulmanıza yardımcı olacaktır.
-Bol bol meyve sebze tüketin.(Günde 5 kâse).
-Günlük kalori ihtiyacınızın % 20'den az kısmını yağlardan almaya çalışın.
-Omega 3 yönünden zengin gıdalar tüketin.
-Katı yağ, kırmızı et, işlenmiş, yanmış veya tütsülenmiş gıdalardan uzak durun.