Sigarada reklam hedefi yüzde 5

Prof. Dr. Elif Dağlı, kapalı alanlardaki yasak ve fiyat artışı ile sigara kullanımını yüzde 25 düştüğünü, resimli uyarılarla da yüzde 5 düşüş beklediklerini söyledi.

Sigarada reklam hedefi yüzde 5

Sigara ve Ulusal Komitesi (SSUK) Dönem Başkanı Prof. Dr. Elif Dağlı, Türkiye'de sigara ile mücadelenin kararlı bir şekilde sürdürüldüğünü söyledi.

SSUK olarak kendilerine belirli hedefler koyduklarını belirten Dağlı, özellikle kapalı alanlarda sigara içilmesi konusunda önemli bir başarı yakaladıklarını kaydetti.

Kapalı alanlarda sigara içilmesi yasağının başladığı 19 Temmuzdan ve yıl başında yapılan zamlar nedeniyle sigara kullanımının yüzde 25 civarında düştüğünü anlatan Dağlı, ''Resimli uyarılardan da yüzde 5 düşüş bekliyoruz. 10 yıl içinde Türkler şimdi içtiklerinin yarısı kadar sigara içmeyecek'' dedi.

Türkiye'nin en büyük zafiyetinin satış noktalarında yapılan reklamlar olduğunu belirten Dağlı, yeni hedeflerinin ise bunları önlemek olduğunu söyledi.

PARILTILI REKLAMLAR SİGARAYA ÖZENDİRİYOR
Firmaların özellikle satış noktalarında ''parıltılı reklamlar'' ile sigara kullanımını cazip hale getirdiklerini ifade eden Dağlı, şöyle konuştu:

''Reklam yasaklarının çok iyi uygulanması gerek. Firmalar promosyon ve reklam yapamamalı. Kanunda var ancak kaçak yapıyorlar, sigara reklamlarını satış noktalarında yapıyorlar. Türkiye'nin en büyük zafiyeti satış alanlarındaki reklam, giriyorsun bakkala pırıl pırıl bir raf. O reklamları kaldıracağız. TAPDK'da sigara endüstrisini çok memnun eden bir yönetmelik var, onun çok doğru çıkması lazım ve onun için uğraşacağız. Satış noktalarında tam karartma olması lazım. Yurt dışında sigara tezgah altında alınıp veriliyor. Türkiye'de de parıltılı raflardan inip, tezgah altına inecek, müşterinin gözüne batmayacak.''

Türkiye'de sigaradan alınan verginin yüksek olduğu yönünde yaygın bir inanış olduğunu belirten Dağlı, ''Bu yanlış. Avrupa'ya baktığımızda vergi yüksek. Yüzde 70 vergi doğru ama paketi 1 dolar yaparsan vergide bir şey yapmıyor. Aynı paket Avrupa'da 6-7 Avro'ya satılıyor, dünyada böyle bir şey yok, Türkiye'de onda biri fiyata satılıyor'' dedi.

Dağlı, kullanımın düşmesi için fiyatların yükselmesi, vergilerin artırılması ve etkin denetim gibi unsurların da şart olduğunu sözlerine ekledi.

Sayfa Yükleniyor...