Üniversite araştırmaları, yoğurdun insan sağlığı açısından ne denli yararlı olduğunu bir kez daha ortaya koyuyor. Örneğin; Viyana Üniversitesi’nin ‘yoğurdun bağışıklık sistemi üzerine etkisi’ konulu çalışmasına göre, günde 3-4 porsiyon yoğurt tüketmek bağışıklık sistemi açısından çok önemli. Yoğurt, hastalık ve enfeksiyonla savaşta rol oynayan T hücrelerini güçlendirerek daha aktif olmalarını sağlıyor, içindeki dost bakteriler ise mikroplarla savaşarak bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

Tennessee Üniversitesi'nin araştırmasında ise diyet programlarında yoğurdun etkisi incelendi. Araştırmada, düşük kalorili diyet yapan kişilerin diyetlerine yoğurt ilave edildi ve gün içinde 3 öğün yağsız yoğurt yiyen aşırı kiloluların yoğurtsuz diyet uygulayanlara göre yüzde 22 daha fazla kilo verdikleri görüldü. Ayrıca, bu kişilerin yüzde 61 daha fazla yağ yaktıkları tespit edildi.

Yoğurdun sindirim açısından vücuda faydalı olduğunu vurgulayan Gıda Mühendisi Nilüfer Hakarayan, özellikle yoğurt içeriğindeki kalsiyum ve protein yüksekliğine vurgu yaptı. Hakarayan, hem sağlıklı kişilerin hem de diyet yapanların günlük kalsiyum ihtiyacını gidermek için yoğurt tüketmesi gerektiğini belirtti.