3. Boğaz Köprüsü'nde top belediyelerde

Ulaştırma Bakanı, İstanbul'a yapılması planlanan 3. Boğaz Köprüsü'ne ilişkin, ''Üzerinde karar kılınan güzergah için il ve ilçe belediyelerine planlara işlenmesi talebiyle müracaat edildi'' dedi.

3. Boğaz Köprüsü'nde top belediyelerde

Dolmabahçe'deki Başbakanlık Çalışma Ofisi'nin toplantı salonunda basın toplantısı düzenleyen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Yıldırım, 3. köprüyle ilgili sorular üzerine, 40 yıllık Kırklareli-İstanbul yolunun köprü yolu gibi gösterildiğini, ancak böyle bir şey olmadığını söyledi.

1994'te başlayan, ancak 2000'e kadar kamulaştırma problemleri ve ödenek ayrılamaması nedeniyle devam edilemeyen eski İstanbul yolunun 45 kilometresinin bölünmüş yol haline getirilme ihtiyacı doğduğunu belirten Yıldırım, şu anda bu çalışmanın yapıldığını ve 25 kilometresinin bitirildiğini aktardı.

Yıldırım, kalan kısmın çalışmalarının sürdüğünü belirterek, bu yolun ayrıca Kemerburgaz, Göktürk, Sultançiftliği ve Arnavutköy gibi yerlerle İstanbul'un bağlantısını sağlayacağını söyledi.

''3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ YOLUYLA ALAKASI YOK''
Çalışma yapılan yerin eski İstanbul-Edirne yolunun Kırklareli-İstanbul kısmı olduğunu vurgulayan Yıldırım, ''Orası D-20 yoludur. Bu yolun 3. Boğaz Köprüsü yolu ile uzaktan yakından alakası yoktur'' dedi.

Yıldırım, bu yönde bazı haberler yapıldığını, ancak bu haberleri etik bulmadığını ve esefle karşıladığını söyledi.

Bakan Yıldırım, köprü veya yol yapmadan önce yapılacak onlarca işlem bulunduğunu vurgulayarak, konuşmasını şöyle sürdürdü:

''Bunlardan en önemlisi, köprü ve yolların güzergahlarının ilgili belediyelerin imar planlarına işlenmesidir. İlçe belediyelerinde 1/1000, il belediyelerinde 1/5000'lik planlara işlenmesidir. Bu planlara işleme olayı gerçekleşmeden söyleyeceğimiz her şey bir spekülasyona kapı aralar. Bizim şu anda geldiğimiz aşama, muhtemel güzergah çalışmalarının hepsi tek tek çalışıldı, artı ve eksileri ortaya konuldu. Şu anda üzerinde karar kılınan güzergah için il ve ilçe belediyelerine planlara işlenmesi talebiyle müracaat edildi. Buralardan olurlar çıkmadan benim güzergah açıklamam bir emrivaki olur. Asıl yanlış oradadır.''

Yıldırım, bir gazetecinin, ''Kırklareli-İstanbul yolu mantıken 3. köprüye bağlanacakmış gibi görünüyor'' şeklindeki sözlerine üzerine de ''Başlama noktası orası değil. Bir kere o yol, TEM'den Hasdal Kavşağı'ndan çıkıyor, direkt kuzeye gidiyor. Sonra batıya dönüyor, ta Saray, Vize, Pınarhisar, Kırklareli'ne doğru gidiyor'' dedi.

İstanbul'un bütün dökü alanlarının orada bulunduğunu ifade eden Yıldırım, ayrıca katı atık tesisleri de orada yer aldığı için yolun trafiği kaldırmadığını ve zorunlu olarak da 45 kilometrelik kısmının bölünmüş yol haline getirilmesi için çalışıldığını yineledi.

Yıldırım, ayrıca o bölgede çok ciddi yerleşim alanları bulunduğuna da dikkati çekerek, ''Bu yolun hem fiziki altyapısının iyileştirilmesi hem de tek yoldan bölünmüş yol haline getirilmesi projesidir bu. 15 yıllık bir projeye ilişkin, sanki gizli saklı köprüye giden yola başlamışız, kamuoyundan habersiz yapıyormuşuz gibi bir haber ortaya çıkarılması çok şaşırtıcı, çok da kabul edilebilir bir şey değil. Devlette gizli saklı iş olmaz'' şeklinde konuştu.

Sayfa Yükleniyor...