Dijital müziğin yükselişi sürüyor

MÜYAP'ın açıkladığı 2008 Dünya Müzik Sektörü Raporu'na göre dünya müzik sektörü yüzde 8,3 oranında küçüldü. Buna rağmen dijital satışlarda yüzde 24 oranında bir artış gerçekleşti.

Haberler 08.07.2009 - 16:50

Bağlantılı Hak Sahibi Fonogram Yapımcıları Meslek Birliği (MÜYAP) 2008 Dünya Müzik Sektörü Raporu'nu açıkladı. Rapora göre dünya müzik sektörü yüzde 8,3 oranında küçüldü. Fiziki satışlardaki (kaset, plak, cd vs...) yüzde 15,4 oranındaki küçülmeye rağmen dijital satışlarda yüzde 24 oranında bir artış gerçekleşti.

Rapora göre dijital müzik satışları güçlü bir şekilde büyümeye devam etti. 2008’de dijital satışların toplam değeri 3,8 milyar doları bularak 2007’ye göre %24 oranında büyüdü.

Dijital satışlardaki bu büyüme ile müzik sektörü oyun endüstrisinden sonra ikinci sırada yer alıyor. Dijital alanda müziğin yeri ise yüzde 21 oranında.

AMERİKA
Dünyanın en büyük müzik pazarı Amerika'da satışlar yüzde 31 oranında düştü. Rapora göre en önemli düşüş ise 13-17 yaş arasındaki gençlerin CD alımında görülüyor. Amerika pazarı dijital alanda global müzik pazarının yüzde 47’sini karşılıyor.

ASYA
Asya pazarının toplam değeri 2008 yılında 4,8 milyar dolarıı bulurken pazarın dijital payı yüzde 37 oranında. Dünyanın ikinci büyük pazarı olan Japonya’da da dijital satışlarda yüzde 25,4 oranında büyüme gerçekleşti.

AVRUPA
Avrupa pazarının ise toplam değeri 7,3 milyar dolar. Avrupa’da müzik satışları yüzde 6,3 oranında düşerken, fiziki satışlardaki düşüş yüzde 11 oranında. Dijital pazarda ise 2007’ye göre yüzde 36,1 oranında büyüme gerçekleşti.

Rapora göre Doğu Avrupa pazarında ise Polonya, Rusya ve ’de dahil olmak üzere dijital alanda güçlü bir büyüme var. Diğer dünya ülkelerine göre daha fazla gelişme gösteren Avrupa temsili alan pazarı, global bazda, bu alanda elde edilen gelirlerin yüzde 70’ini temsil ediyor. Toptan satış değerlerine göre ise ilk beş sırada (sırasıyla) İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya bulunuyor.

LATİN AMERİKA
Latin Amerika'da ise müzik satışları 2008'de yüzde 4.7 düşüş gösterdi. Latin Amerika'nın önemli bir özelliği dijital alanda en keskin büyümeyi gösteren bölge olması. %46,6 oranında olan büyüme global bazdaki büyüme oranını ikiye katlıyor.

DÜŞÜŞÜN SEBEPLERİ
Raporda dünya müzik sektöründeki düşüşün belirli sebeplerden kaynaklandığı yer alıyor. Bunlar, genç tüketicilerin tüketim alışkanlıklarının değişmesi, yasal olmayan tüketimler, ekonomik kriz ve online tüketimlerin artması başlıca sebepler.

Sayfa Yükleniyor...