Yaklaşık bir yıl önce LinkedIn’in EMEA (Avrupa, Ortadoğu, Afrika) Genel Müdürlüğü görevine getirildiniz. Bu süre içerisinde, bu bölgedeki LinkedIn ağını güçlendirmek için ne gibi bir strateji uyguladınız?

İş stratejimiz her zaman için üyelerimizin artan ihtiyaçlarına yenilikçi yollarla yanıt vermek olmuştur. Geçtiğimiz yıl EMEA’da bu yaklaşımı uyguladım ve şu anda LinkedIn’de 31 milyonun üzerinde Avrupalı var. Bu bölgedeki büyüyen pazarlama ve işe alım çözümleri müşterilerimiz sayesinde İsveç, Almanya ve İtalya’da ofis açtık ve sitenin Rusça, Romence, Türkçe, İsveççe, Çekçe ve Hollandaca olmak üzere yerel dillerdeki versiyonunu hayata geçirdik.

Türkiye’de nasıl bir altyapı inşa ediyorsunuz? LinkedIn’in Türkiye’de kaç çalışanı var? Ne gibi faaliyetlerde bulunuyorsunuz?

BASF, Gefco ve Philips gibi şirketler, LinkedIn Türkiye’nin Pazarlama Çözümleri aracılığıyla hedeflenen tanıtım kampanyalarının müşterilere ve potansiyel müşterilere ulaşmasında şirkete yardımcı oluyor. Yerel bir şirket olan Publik, kısa bir süre önce LinkedIn ile bir münhasır pazarlama çözümleri ortaklığı sözleşmesi imzaladı. Yani, ilk kez olmak üzere, LinkedIn’de sosyal medya pazarlama kampanyaları yürütmek isteyen Türk şirketleri yerel desteğe sahip olacak.

Türkiye hakkındaki genel görüşünüz nedir? Ticari sektördeki potansiyel hakkında ne düşünüyorsunuz?

Türkiye, Avrupa’da en hızlı büyüyen ekonomilerden birisi ve mevcut ekonomik duruma rağmen Türkiye gibi ülkelerin iyi bir gidişata sahip olduğunu görmekten memnunum. EMEA bölgesinde LinkedIn açısından en hızlı büyüyen ülke olmasından dolayı Türkiye’de harika bir potansiyel görüyorum.

Yurtdışında çalışmayı düşünenler için, potansiyel yabancı işverenlere kendilerini tanıtmak adına LinkedIn’den daha iyi bir yer olabileceğini düşünmüyorum.

Avrupa’daki kriz ve Orta Doğu ve Afrika’da meydana gelen Arap Baharı yabancı ülkelerde iş arama eğilimini nasıl etkiledi? Ekonomik ve siyasi sorunlar bölgedeki iş arama eğilimini tetikledi mi?

Arap Baharının yabancı ülkelerde iş arama pazarını ne şekilde etkilediğine dair elimde küresel bir veri bulunmamakla birlikte, içerisinde yaşadığımız profesyonel dünyanın global olduğunu biliyorum.

LinkedIn, dünya genelinde 150 milyonun üzerinde profesyonelin bulunduğu, 2 milyondan fazla şirket sayfasının yer aldığı ve her gün binlerce iş ilanının yayınlandığı bir profesyonel ağ. Üyelerimiz, iş arama çabalarında tüm bu bilgilere sürekli bir şekilde erişebilmekte.

LinkedIn küresel şirketlere, büyük siyasi ve ekonomik değişikliklerin yaşanmakta olduğu Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da yetenek arama veya yatırım yapma konularında yardımcı olabiliyor mu?

LinkedIn, yeteneklerin iş imkanları ile eşleşmesine yardımcı olur. Örneğin, kurumsal işe alım çözümlerimiz Fortune 100 şirketlerinin yüzde 75’i tarafından kullanılmaktadır ve aşağıda belirtilenler gibi şirketlere yetenek avcılığı konusunda yardımcı olmak üzere çeşitli seçenekler sunmaktayız:

Kariyer Sayfaları (Career Pages), gerçek zamanlı analitikler, şirketlerin kendi markalarını LinkedIn’de kimlerin görüntülediğini ve etkileşime geçtiğini anlamasını sağlamaktadır.

LinkedIn Kariyer Uzmanı Kurumsal (LinkedIn Recruiter Corporate) hesabı, tüm LinkedIn ağı içerisinde bütün isimlere erişmenin tek yolu.

LinkedIn Yetenek İletişim Hattı (LinkedIn Talent Pipeline), kariyer uzmanlarının, ister LinkedIn’den ister başka bir yerden olsun, herhangi bir kaynaktaki tüm yeteneklerin sayısını arttırmasını, takip etmesini ve bağlantıda kalmasını sağlayan bir LinkedIn Kariyer Uzmanı (LinkedIn Recruiter) uzantısı.

Bizimle Çalışın İş İlanları (Work With Us Jobs for You Ads), şirketin kişinin en çok ilgi alanına giren üç işi, kişinin LinkedIn profilinde münferit olarak görüntülenir.

Bizimle Çalışın Banner İlanları (Work with Us Banner Ads), banner şeklinde bir işe alım markası mesajı görüntüler. Bunlar tipik olarak, görüntüleyen kişinin işe alım markası içeriğini ve kişiselleştirilmiş işleri göreceği şirkete ait LinkedIn Kariyer Sayfalarına (LinkedIn Career Pages) gider.

LinkedIn İşe Alım Öngörüleri (LinkedIn Recruitment Insights), dünyanın dört bir yanındaki organizasyonların daha etkin bir şekilde işe alım yapmasını sağlayan araştırma aracı. Yapılan araştırmalar, bir işi seçerken hangi adayların en çok özeni gösterdiğini ve rekabete dayalı bir şekilde bir şirkette çalışma hakkında ne düşündüklerini ortaya çıkartır. Sonuç, işe alım müdürleri ve kariyer uzmanlarına gelecek adaylara yönelik mesajlarını oluşturmalarına ve gerçekten yankı uyandıran kampanyalar oluşturmalarına yardımcı olur.

LinkedIn İle Başvur (Apply with LinkedIn) eklentisi de artık mevcut yetenek izleme hizmetine göre özelleştirilebilmektedir ve LinkedIn, bu ek işlevselliği binlerce şirkete sunmak üzere en iyi Başvuru Takip Sistemi (ATS) ortakları ile işbirliği yapmaktadır.

LinkedIn insanların dünyanın dört bir yanında iş bulmaları ve iş bağlantılarını güçlendirmelerinin yanı sıra, şirketlerin iş arama ve işe alma masraflarını azaltmalarında nasıl yardımcı oluyor? LinkedIn kullanıcılarının elde ettiği en iyi avantaj nedir?

Daha önceden de söz edildiği üzere, LinkedIn’in şirketlerin işe alım masraflarını azaltmaya ne şekilde yardımcı olabileceğine bir örnek olarak LinkedIn İşe Alım Öngörülerini (LinkedIn Recruitment Insights) verebiliriz. Ayrıca, şirketlerin yetenekleri daha etkin bir şekilde şirkete dahil edebilmelerine ve böylece daha verimli olmalarına yardımcı olarak, şirketlerin geleneksel yöntemlere oranla LinkedIn’i kullanarak açık pozisyonlarını daha hızlı bir şekilde doldurduklarını görmekteyiz.

LinkedIn’i işe alım amaçlı olarak kullanan şirketler açısından en önemli avantajlardan birisi, sadece iş arayanlarla değil, ayrıca doğru fırsatın sunulması halinde işini değiştirmek isteyebilecek yüksek kalitedeki pasif adaylarla da irtibata geçebilecek olmalarıdır. LinkedIn, dünya genelinde 150 milyonun üzerinde potansiyel adaya erişim sağlar.

LinkedIn ‘in bugün dünya genelinde 150 milyonun üzerinde üyesi var. İnsanların taleplerini karşılayan ilk ağ olmanız nedeniyle böyle bir başarı elde ettiniz. Bu başarıyı elde etmenizdeki diğer faktörler nelerdi? Diplomat eğitimi almış bir müdür olarak, sahip olduğunuz vizyon nedir?

Başarımızın en önemli etkeni üyeleri ön planda tutmamızdır. Bu bizim ana önceliğimiz. Ayrıca, sürekli olarak yenilikler yapıyoruz ve faydalı yeni öngörüler ve bilgileri üyelere sunmak üzere LinkedIn’e bu sene eklenmiş olan iki yeni özelliğe/ürüne dikkatinizi çekmek isteriz. Tüm üyelerimiz LinkedIn’de zamandan tasarruf ediyor, boş yere harcamıyor:

LinkedIn Today, ilgilendiğiniz sektörlere ve alanlara dayanarak özelleştirilmiş bir şekilde, LinkedIn ve Twitter’da paylaşılan ve okunan günün önemli haberlerini sunar. Üyelerimizin büyük bir kısmının tüm haberleri okuyabilmek için ayırabilecekleri süre beş dakika. LinkedIn Today, gereksiz olan şeyleri bir kenara bırakıp sadece her gün daha iyi bilgi sahibi olmanız için gerekli olan önemli başlıkları size sunar.

LinkedIn’de bir paylaşma butonu var ve Fransa’da Les Echos ve Le Monde, Almanya’da W&V ve İngiltere’de Daily Telegraph ve The Economist başta olmak üzere giderek daha fazla sayıda medya kuruluşu bunu kendi sayfalarına ekliyor.

LinkedIn Signal, üyelere bir profesyonel olarak kendilerini en çok ilgilendiren bilgileri ve haberleri almanın yeni bir yolunu sunmaktadır. Signal, sonu gelmeyen durum, güncelleme ve haber akışı içerisinde en ilgili öngörüleri alır. Bir başka ifade ile Signal, bugünün profesyonellerinin etrafında dolanan gürültüden bir anlam çıkartmanıza yardımcı olur.

LinkedIn’in EMEA bölgesinde kaç üyeye sahip olacağını düşünüyorsunuz? LinkedIn bu bölgeye neler getirecek?

Şu anda Avrupa’da 31 milyonun üzerinde üyemiz var ve saniyede 2 üye hızıyla büyüyoruz. Bu sayının zamanla artmasını bekliyoruz.

Bir LinkedIn profiline sahip olmanın değeri, üyelerimize kendi profesyonel kimliklerini tanımlamalarına, yeni öngörüler elde etmelerine ve kendi profesyonel kişilerinin sayısını arttırmalarına yardımcı olmanın altında yattığında, misyonumuz, bir şirket olarak dünyanın tüm profesyonellerine bağlanmaktır.

Şirketler için bu üyelerle bağlantıya geçmenin benzersiz yollarını sunuyoruz. İşe alım amaçları için LinkedIn, şirketlerin en iyi yetenekleri kendilerine çekmesine ve yüksek kalitedeki pasif adaylarla irtibata geçmelerine yardımcı olmaktadır, ancak reklam verenlerin dikkat çekmesini de yardımcı oluyoruz.

LinkedIn, pazarlamacılar ve ajanslar için yüksek etki alanına sahip reklam çözümleri sunarak, ticari bağlamda etkili, zengin ve son derece eğitimli bir kitleye erişim konusunda benzersiz bir yeterlik sağlamaktadır. Bu, LinkedIn’in diğer önde gelen ticari ve sosyal medya web sitelerine oranla daha yüksek bir ticari karar verici, yüksek gelir sahibi ve lisans ve lisansüstü mezunu bileşimine sahip olması nedeniyledir. EMEA bölgesine yönelik potansiyel, bu büyüme yolunu izlemektedir.

ARIEL ECKSTEIN KARİYERİ
LinkedIn EMEA Bölgesi Genel Müdürlüğü görevine Mart 2011’de başlayan Ariel Eckstein. Şirket stratejilerini geliştirme, yönetim ve Avrupa, Ortadoğu, Afrika bölgelerindeki girişimlerin artışına odaklı olarak çalışıyor. Eckstein bir önceki görevinde, LinkedIn EMEA bölgesinde İşe Alım Çözümleri Genel Müdür olarak çalıştı.

LinkedIn’den önce AOL Avrupa İş Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak arama mobil ve yeni pazar birimlerini yöneten Eckstein, Avrupa Birliği (AB) stratejik ortaklığ��nda iş geliştirmeden sorumluydu. Eckstein, AOL ABD’deyken, AOL’un Japonya reklam ağı pazarına girmesini yönetti ve AOL Hindistan ile AOL Latino’nun duyurulmasında yönetim rolü üstlendi.