Fotoğrafçılığa olan ilginin teknolojiyle artması, fotoğraf makinelerinin de bu ilgiye paralel olarak teknolojilerini artırmalarını sağladı. Çekim kalitesi ve farklı çekim ayarları gibi seçeneklerin artık rekabette yeterli olmayacağını çok iyi bilen Samsung, akıllı kamera alanında çıkardığı birçok model ile tüketiciye en iyi ulaşmayı başaran şirket olmayı planlıyor.

Samsung Türkiye Dijital Görüntüleme Satış ve Pazarlama Müdürü Cenk Güler, yeni nesil fotoğraf makinelerini nasıl olması gerektiğini, tüketicinin beklentilerini ve Türkiye piyasasında başarmak istediklerini ntvmsnbc’ye anlattı.

Samsung fotoğraf makinesi sektöründe en çok ve en yenilikçi ürünleri sunan markalardan biri. Bu piyasa Samsung için neden bu kadar önemli? Nikon, Canon, Sony gibi markalar karşısında Samsung’a rekabet gücü kazandıran özellikler neler?

Fotoğraf makinesi pazarı tüm dünyada belli bir doyuma ulaşmış durumda. Kompakt makine pazarı küçülüyor, profesyonel fotoğraf makinesi ise bir büyüme trendi içerisinde değil. Daha çok aynasız diye adlandırdığımız sistem fotoğraf makinelerine büyük ilgi var ve pazar bu ürünlere doğru kayıyor.

Teknolojideki yeni trend “her an her yerde bağlantı”. Smart fotoğraf makinesi olarak adlandırdığımız bu ürünler; Wi-Fi, direkt elektronik posta, Facebook, YouTube, cloud bağlantı kurma özellikleri ile her geçen gün daha çok ön plana çıkıyor. Artık fotoğraf makinesinin pikseli, zoom’u, çekim kalitesi kadar, fonksiyonel özellikleri de tüketiciler için önemli. Özellikle tüm dünyadaki sosyal medya ile paylaşım trendi fotoğraf makinelerini de farklılaştırıyor. Bu bağlamda tüketicilere internet üzerinden paylaşım imkanı vermek çok önemli. Samsung olarak “Akıllı Dünyanın En Akıllısı“ olma vizyonumuz dahilinde Smart Fotoğraf Makinelerinin de yeri bu anlamda çok büyük.

İşte biz Samsung olarak fotoğraf sektöründe “Smart fotoğraf makinelerimiz” ile bu yeni trendi sahiplenen marka olacağız, bütün planlamalarımız ve yatırımımız bu yönde. Yine rakiplerimiz karşısında bize en büyük rekabet gücünü kazandıran özellik de bu.

Samsung’un en iddialı serisi NX gibi görünüyor. Piyasaya yayılmak için her tür kullanıcıya uygun, pratik kameraların tercih edildiğini söyleyebilir miyiz? Tüketici eğilimlerini ne kadar iyi takip ediyorsunuz?

Fotoğraf sektörünün geleceği olarak görünen aynasız profesyonel fotoğraf makinesi segmentine de “NX serisi” fotoğraf makinelerimiz ile liderlik edeceğiz. Pazarın büyümesini beklemeden biz kendimiz pazarı yaratmaya ve büyütmeye çalışıyoruz. Bu liderlik hedefimiz şu ana kadar yılın ikinci yarısında sattığımız ve satıyor olacağımız adetlerle de kanıtlıyoruz. Aynasız pazarı ikinci yarıyıl büyüklüğü beklentisi 1.000 adet iken biz Samsung olarak toplam 2000 adetlik bir satışa ulaşıyor olacağız. 2013 de ise 5,000 adet NX serisi satışı hedefliyoruz.

Akıllı kameralar sektöründe Samsung Wi-Fi aktarım dışında ne gibi yenilikler sunmayı planlıyor?

Halihazırda pazarda satışta 20 adet farklı modelimiz var. Bunların çoğu Smart fotoğraf makinesi olarak sınıflandırdığımız Wi-fi özellikleri olan, direkt e-mail, Facebook, YouTube, cloud bağlantı kurma, yükleme imkanı veren, ayrıca diğer Samsung cihazlarla da bağlantı sağlayabilen özellikler. Cep telefonunun ekranını fotoğraf makinesinin ekranı gibi kullanıp uzaktan kumanda etmeye yarayan Remote View Finder özelliği ve tek tuşla sosyal paylaşım ağlarına veya elektronik postalara bağlanma özelliği rakiplerimizde yok.

Son bir yıla ait performans tablosu nasıl? Dördüncü çeyrek ve 2013 başında nasıl bir grafik bekliyorsunuz?

Türkiye’de 2012 Pazar payımız yüzde 17, pazar payımızı son çeyrekte yüzde 20’nin üzerine çıkarıyoruz ve liderliğe ilerliyoruz. Satış rakamı olarak bu sene 180.000 adete ulaşacağız gibi görünüyor. Gelecek sene ise 225.000 adeti hedefliyor olacağız. Bizim için en az pazar payı veya büyüme kadar önemli olan, toplam satışlarımızın içinde Smart fotoğraf makinelerinin payı…2013’de satışlarımızın yüzde 50 sini Smart fotoğraf makinesi ile gerçekleştirmeyi planlıyoruz.

Türkiye piyasasında önümüzdeki 3-5 yıllık dönemde nasıl hedefleriniz var?

2013 ‘de yüzde 25 pazar payını hedefliyoruz. Bu yılın 2.yarısında hedeflediğimiz gibi gelecek yıl da , smart fotoğraf makinelerimizin satışları ve NX serisinde (aynasız sistem fotoğraf makineleri) hedeflediğimiz büyüme, bizim en önemli bir başarı kriterimiz. Biz, liderlik ettiğimiz diğer ürün gruplarındaki gibi geleceği gördüğümüz trende ve teknolojiyi sahiplenerek gerekli yatırımı yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz.

Türkiye’de yaşanan son 10 yıllık büyümenin (fotoğraf sektöründe) altında nasıl bir çalışma yatıyor?

Teknolojiye ve yeniliklere çok açık, trendlere ilgi gösteren bir nüfusumuz var. Filmli fotoğraf makinelerinden dijital fotoğraf makinelerine geçildikten sonra tüketicilerin fotoğrafa ilgisi çok arttı. Dijital teknolojinin getirdiği faydalar ile fotoğraf çekme alışkanlığı arttı. Bununla beraber gelişmekte olan ve potansiyelli bir ülke olduğumuz dikkate alan sektördeki zincir mağazaların ve markaların yatırımları da pazarda ciddi satış ve pazarlama hizmeti sunulmasını sağladı. Bütün bunlar tüketicilerin faydasına oldu ve pazarda büyüme ciddi boyutlara ulaştı.

BenQ fotoğraf makinesi sektörüne girdi. Bunun yanı sıra Nikon akıllı kamera modeli çıkardı. Samsung her iki markadan önde olsa da ileride nasıl bir rekabet bekliyorsunuz?

Samsung dünyanın en büyük teknoloji markası. Dünya sıralamasında tüm global markalar arasında ilk 10’da. Sadece fotoğraf makinesi değil birçok ürün grubunda üretim yapan, teknolojiyi ve pazarı takip eden değil pazarı yaratan teknoloji ile özdeşleşmiş bir markayız. İnsanların ne gibi teknolojilerle hayatını daha kolaylaştırıp eğlenceli hale getiririz onun üzerine ürünlerimizi geliştiriyoruz.

Özellikle kaliteli fotoğraf çekmek ve bu fotoğrafların kolay, anında paylaşımı üzerinde duruyoruz. Bunun için de “smart” diye adlandırdığımız, Wi-Fi özelliği olan, tek tuşla e-mail gönderme, YouTube, Facebook da paylaşma gibi özellikleri bulunan, televizyon, tablet, cep telefonu gibi diğer smart cihazlarla direkt bağlantı özelliği sağlayan fotoğraf makinelerini tüketicilerin beğenisine sunduk. Tüketicinin hayatını daha da eğlenceli hale getiren bu fotoğraf makineleri bugünün ve geleceğin trendi, biz de bu konuda öncü marka olacağız.

2006 yılında Televizyon da dünya lider olduk, 2011 yılında cep telefonlarında bir numaraya çıktık. Şimdi ise sıra fotoğraf makinelerinde. Samsung koyduğu her hedefe ulaştığı gibi fotoğrafta da ulaşmak için gerekli yatırımı yapıyor, yapmaya da devam edecek.

Samsung Türkiye Dijital Görüntüleme Satış ve Pazarlama Müdürü Cenk Güler.
Samsung Türkiye Dijital Görüntüleme Satış ve Pazarlama Müdürü Cenk Güler.