ChangeWaveResearch araştırma şirketi, geçtiğimiz ay 1,604 bilişim teknolojileri alıcısını kapsayan bir anket düzenledi. Ankete katılan şirketlerin yüzde 22’si, ikinci mali dönemde çalışanları için yeni tablet bilgisayar alacağını belirtti.

Bu şirketlerden yüzde 84’ü ise (297 şirket) yeni iPad’i tercih edeceklerini ifade etti. Aynı rakam, Kasım 2011’de yüzde 77 olarak belirmişti. Apple’ın bu alanda ulaştığı en yüksek oran ise Mayıs ve Ağustos 2011’de yüzde 80 olmuştu.

Ortaya çıkan son verilerle, Apple Kasım 2011 ile Şubat 2012 arasında tablet bilgisayar alan şirketler piyasasında gücünü artırırken, rakipleri daha da kan kaybetti.

Apple’ın en büyük rakibi Samsung’un Galaxy serisini tercih edeceğini belirten şirket sayısı, en son mali dönemden bu yana yüzde 10’dan yüzde 8’e geriledi. 2011’in en çok satan tablet bilgisayarı Kindle Fire’ı üreten Amazon’u tercih edenler ise yüzde 7’den yüzde 6’ya düştü.

Tablet bilgisayar piyasasındaki diğer firmalardan HP ve Asus aynı dönemde yüzde 1; Dell ve RIM ise yüzde 2 geriledi.

ÖN SİPARİŞLER TÜKENDİ
Morgan Stanley analisti Katy Huberty, bu hafta başında Apple’ın tablet bilgisayar alıcısı şirketlerin en az yüzde 80’i tarafından tercih edileceğini tahmin etmişti. Apple ise Forbes’un en zengin 500 şirket listesinde yer alan tüm firmaların iPad tercih ettiğini öne sürüyor. Apple Finans Direktörü Peter Oppenheimer, Ocak ayında yaptığı açıklamada, “şirketlerin Apple’a olan adaptasyonunun eşi benzeri görülmemiş bir boyutta olduğunu” söylemişti.

Apple, 2011’in son çeyreğinde 15.43 milyon iPad2 sattı. Satış rakamı, 2010’un aynı dönemine göre yüzde 111 artış gösterdi. Yarın ABD’de piyasaya sürülecek üçüncü nesil iPad’in ise ön siparişlerinin tükendiği, yeni nakliyatın üç hafta süreceği ifade edildi.