Sosyal medya bir balon mu?

2000'lerde aşırı şişen web site değerleri bir anda balon gibi patlamış, pek çok site iflas etmiş, yatırımlar zarar yazılmıştı. Şimdilerde değeri mlyar doları bulan sosyal medya siteleri de aynı akıbete uğrar mı?

Sosyal medya bir balon mu?

10 Mart 2000, Dot-com balonunun patladığı ve Silikon Vadi’de bayrakların yarıya indirildiği gündü. Mosaic internet tarayıcısının 1993’teki lansmanının ardından, girişimci sermayeler buradaki potansiyeli görmüş ve büyük yatırımlar yapmıştı.

Dünya, 10 yıla yakın internet tabanlı proje patlamasını “hayırdır inşallah” der gibi bakışlarla izledi. Fakat evdeki hesap çarşıya uymamış, gelişen bilgisayar ve internet teknolojilerine yatırım yapan risk sermayesi şirketleri yatırımlarına geri dönüş alamamıştı. Ve teker teker sektörden çekildiler.

Teknoloji firmalarının yer aldığı borsa endeksi olan NASDAQ’daki senetler büyük değer kaybı yaşamış, Dot-com balonu miyadını doldurmuş ve o kara 10 Mart günü gelip çatmıştı.

Bu miş’li zamanların hikayesi. Bir de şimdiki zamana dair hikayeler ve efsaneler var. Bu sefer hikayenin kahramanı '.com' değil, sosyal medya platformları.

Pek çok sosyal ağ paradan çok kullanıcı üretiyor, hatta bazıları hiç gelir getirmiyor. Ama kullanıcının ve içeriğin kral olduğu bu devirde sadece kullanıcı sayılarıyla bile dünya devlerinin iştahını kabartıyor. Microsoft, Skype’ı 8,5 milyar dolara satın aldı. Facebook’un tahmini değeri ise 100 milyar doları zorluyor. Sadece 10 yıl önce Dot-com balonunun şişmesine ve patlamasına şahit olanlar, bugün aynı kaygıyla şunu soruyor: Sosyal medya bir balon mu?

Parasal kurgusu var ya da yok, değerleri milyon hatta milyar dolara ulaşan 4 şirketin gelir ve değerlerinin yıllar içerisindeki değişimini gösteren infografik için aşağıdaki görsele tıklayınız.

Sosyal medya bir balon mu? - 1



Sayfa Yükleniyor...