Ekonomide 2018 beklentileri

26 Aralık 2017 Salı | NTV Haber

2017 yılının son günlerinde ekonomistler 2018 yılı tahminlerini yayınlamaya başladı. Yapılan son çalışmaya göre 2018 yılının gözde sektörleri savunma ve turizm olacak.

  • 1
    2017 yılının son günlerinde ekonomistler 2018 yılı tahminlerini yayınlamaya başladı. Yapılan son çalışmaya göre 2018 yılının gözde sektörleri savunma ve turizm olacak.
  • 2
    2018 yılında ekonomi gündemini Trump'ın politikaları, Fed'in faiz kararı, Çin'deki kredi balonu ve İngiltere'nin AB'den çıkış süreci oluşturacak.
  • 3
    Tüm bu başlıklar ise her sektörde farklı gelişmelere neden olacak.
  • 4
    2018 yılını ele alan the Economist dergisi temel sektörlerdeki olası beklentilerini paylaştı.
  • 5
    Dergiye göre Trump'ın öngürelemez politikaları, Kuzey Kore ve Orta Doğu başlıkları küresel çapta savunma sektörünü hareketlendirecek
  • 6
    Analize göre gelecek yıl savunma harcamaları ortalama yüzde 4 artarak 630 milyar dolara ulaşacak
  • 7
    Bir diğer hareketlilik ise turizmde yaşanacak.
  • 8
    Küresel ticaretteki olumlu gelişme iş seyahatlerini artıracakken, Rusya'da düzenlenecek Dünya Kupası da turizme ekstra canlılık katacak.
  • 9
    Rapora göre 2018 yılının diğer gözde sektörü de yatırım harcamalarının sürekli arttığı teknoloji sektörü olacak.
  • 10
    The Economist dergisinin analizine göre küresel faiz artışları kredinin yüksek oranda kullandığı 2 sektörü olumsuz etkileyecek.
  • 11
    Bunlardan biri otomotiv sektörü. Gelişmekte olan ülkelerin otomobil talebine rağmen küresel büyüme oranı ortalamaların altına düşecek.
  • 12
    Faiz artışından etkilenecek bir diğer sektör de gayrimenkul. Başta Hong Kong olmak üzere bazı ülkelerde fiyatlar ve satışlar olumsuz etkilenecek.
  • 13
    Ancak yine de küresel bazda son yıllardaki ortalamaların altında da olsa satışlarda yüzde 3'lük bir artış yaşanacak.
  • 14
    Derginin analizine göre perakende sektöründe küresel artış yüzde 2'de kalacak.
  • 15
    e-ticarette ise artış yüzde 20'yi bulacak.
  • 16
    Gıda ve tarım alanınında önemli bir değişiklik beklenmeyen rapora göre medya ve eğlence sektöründeki reklam harcamaları ise yüzde 4,5 artış kaydedecek.
Ana sayfaya dön
Canlı