En güçlü Alman otomobilleri

Porsche'nin Cayenne modeli, ''Firmenauto'' adlı otomobil dergisi tarafından kendi sınıfında yılın şirket arabası seçildi.

Haberler 08.08.2011 - 14:45

  • 1

    Yılın şirket arabası

    Porsche'nin Cayenne modeli, ''Firmenauto'' adlı otomobil dergisi tarafından kendi sınıfında yılın şirket arabası seçildi. Jürinin seçiminde aracın hem kadın hem de erkek sürücülere hitap etmesi ve sportif bir lüks araca göre nispeten uygun yakıt sarfiyatı, büyük rol oynadı. 245 beygir gücüne sahip araç, her 100 kilometrede 7,2 litre dizel yakıt sarf ediyor.
  • 2

    Her eğilim bir devri yansıtır

    Ford'un F250 Super Duty modeli gibi beygir gücü yüksek otomobiller, sadece ABD'de rağbet görmüyor. Avrupa'da da bu araçlara olan ilgi her geçen gün artıyor. Almanya'da neredeyse satılan her iki Porsche aracından biri SUV. Duisburg-Essen Üniversitesi'nin bir araştırmasına göre, yeni satın alınan şirket otomobillerinin ortalama beygir gücü 152 dolayında, özel otomobillerinki ise ortalama 125.
  • 3

    SUV fırtınası

    Hem çekme kapasitesi yüksek hem de kamyonet özelliğine sahip SUV modellerini üreten, sadece Porsche firması değil. Volvo, Volkswagen, Ford, BMW ve Mercedes gibi bütün büyük firmalar da "Sport Utility Vehicles" olarak adlandırılan araçları satıyor. Şehirlerdeki otoparklarda adeta bir zırhlı tank gibi duran bu otomobilleri giderek daha sık görmek mümkün.
  • 4

    Çelişkili merak

    Benzin fiyatlarındaki yıllardır süregelen artış, yakıt konusunda tasarruflu olan modellere talebin artmasına neden olmuyor. Aksine beygir gücü yüksek lüks sportif araçlar hâlâ büyük rağbet görüyor. Bundan tek bir sonuç çıkarılabilir: Ya otomobil meraklılarının banka hesapları kabarık ya da akaryakıt fiyatları cep yakacak kadar yüksek değil.
  • 5

    Yakıt canavarı

    Porsche'nin SUV sınfındaki Cayenne modelinin ''süper plus'' yerine ''dizel'' yakıt sarf ettiği hesaba katılırsa, yakıt sarfiyatının çok da hesaplı olduğu söylenemez. Cayenne Turbo, sürücüsü, bir yolcusu ve bagaj yüküyle birlikte 2,5 ton ağırlına ulaşsa bile Fomula 1 yarışlarının yapıldığı Nürburgring pistinde saatte ortalama 278 kilometre hız yapabiliyor.
  • 6

    Trend değişiyor

    Tüm otomobillerde eğilim, büyük ve çekim gücü yüksek araçlara doğru kayıyor. Otomobiller giderek daha hızlı, güçlü, ağır ve fazla yakıt tüketen modellere dönüşüyor. Yaklaşık 560 beygir gücündeki dört tekerlekli lüks bir apartman görünümündeki Bentley Continental, saatte 312 kilometre hız yapıyor.
  • 7

    Tasarruflu modeller

    Ağırlıkları artan araçları hızlandırmak için otomobillerin beygir gücünün de artması gerekiyor. O nedenle otomobil üreticileri, yakıt sarfiyatı konusunda yeni teknolojilere büyük önem veriyor. Yine de Mercedes, hafif ve düşük beygir gücüne sahip “Blue Effiiciency” modeli ile çevre dostu müşterilerinin de gönlünü kazanmak istiyor.
  • 8

    Yakıt ve yer kazancı

    Gerçekten çok az yakıt harcayan bir Mercedes kullanmak da mümkün. Tıpkı fotoğraftaki bu Smart gibi. Bu mini model S sınıfındaki diğer modellere göre, daha kısa mesafeler için düşünülmüş. Büyük araçlarla süpermarkete alışverişe gidenler bu alternatifi de değerlendirebilirler.
  • 9

    Şişko küçükler

    Yüksek beygir gücüne sahip otomobil merakı, sadece lüks sınıflarda geçerli değil. Bu eğilim kompakt sınıflarda da kendini gösteriyor. Küçük araçlar giderek genişliyor. Volkswagen'in başarılı Golf serisinin yeni modeli Golf VI 1,2 ton ağırlığında ve saatte 190 kilometre hız yapabiliyor.
  • 10

    Hızla gelişen teknoloji

    Her sürücünün en büyük arzusu, bir sonraki otomobilinin daha güçlü, geniş ve konforlu olmasıdır. Bunun için mutlaka başka model satın almak da gerekmiyor. Zira çeyrek yüzyıldır Golf kullananlar bilirler; Golf I, 50 beygir gücüne sahipken en yeni model Golf VI, 104 beygir gücünde.
  • 11

    Bir başka seçenek

    Küçük araçlarda en modern otomobil teknolojilerinin kullanılması halinde, yakıtta ciddi bir tasarruf yapmak mümkün. Örneğin bu VW Polo her 100 kilometrede 4 litreden de az yakıt sarf ediyor. Yine de sürücülerin bu modellere rağbet ettiğini söylemek zor.
  • 12

    Esrarengiz başarı

    Müşterilerin bazı eğilimleri şaşırtıcı olabiliyor. Tıpkı fotoğraftaki VW-Tiguan'ın Almanya'da çok rağbet görmesi gibi. Zira Almanya, ne resimdeki gibi el değmemiş bir doğa sahip, ne de sahip olduğu ormanların içinde bu şekilde araç kullanımına izin var.
  • 13

    Arazide

    Uzak köylerde çalışanlar ve yaşayanlar ya da ormancılar belki fotoğraftakine benzer arazilerden geçmek zorunda kalabilir. Ama şehirde yaşayanlar neden böyle bir aracı tercih eder? Belki bunda macera yaşama arzusunun da payı vardır.
  • 14

    Macera

    Almanya'daki BMW kullanıcılarının sarp arazilerde macera yaşama gibi bir şansı yok denecek kadar az. Ancak toprak yollarda tozlanan araçların üzerine hafif yağmur yağmasıyla otomobile sıçrayan çamur, biraz da olsa macera hissi verebilir.
  • 15

    İdeal otomobil

    Hafif ölçüde insan eli değmiş bir doğa için SUV ideal bir otomobil denilebilir. Gerçi fotoğraftaki Porsche'nin sürücüsü asfalt olmadan da bu yolları rahat rahat aşardı. Ancak tek sorun benzin istasyonu bulmak olurdu.
Ana Sayfaya Git
  • ©Copyright 2024 | Tüm Hakları Saklıdır

NTV’de canlı olarak yayınlanan tüm programlar ile ilgili bilgiler, program bölümleri ve programlarla ilgili haberler NTV Ekranı’nda. Günlük NTV yayın akışı ve program saatlerini de NTV Ekranı kategorisinden saat bazında görebilirsiniz. %100 Futbol ile son dakika spor haberlerini, Gündem Masası ile gündem haberleri ile ilgili değerlendirmeleri NTV Ekranı’nda.

Mobil Uygulamalarımız