Coupe hatlarına sahip Sedan otomobil, gelecek ay Cenevre Otomobil Fuarı’nda halka tanıtılacak beş araç içeren CLA model serisinin bir parçası. Karşılaştırmak gerekirse, Toyota Prius 0,25, BMW 320d EfficientDynamics de 0,26 direnç katsayısına sahip.
İlişkili Haberler
Otomobilin aerodinamik özelliğinin temelinde nispeten küçük ön alanı (2,21 m2) ve diğer CLA modellerinde bulunmayan bir dizi küçük ama etkili yeni özellik yatıyor.
Bunlar arasında farklı tasarımda ön tampon, ön farların çevrelerinde daha iyi sızdırmazlık, ayarlanabilir radyatör kapağı ve havayı tekerlek yuvalarının içine yönlendirmeye yönelik girintili kanatçıklar yer alıyor.
Gücünü Renault tarafından geliştirilmiş 1,6 litrelik dört silindirli bir benzinli motordan alan CLA 122 beygir güç ve 200 Nm tork üretiyor. Araç 0’dan 100 km/s’ye 9,9 saniyede ulaşıyor, azami hızı ise 190 km/s ile sınırlı.
Otomobilin kombine yakıt tüketimi 100 kilometrede 5 litre, CO2 emisyonu da kilometrede 118 gram. Standart CLA180’de bu değerler sırasıyla 100 kilometrede 5,6 litre ve 130 gram/km.
Mercedes-Benz aerodinamik geliştirme çalışmalarını genişleterek Sindelfingen Ar-Ge tesisinde yeni bir rüzgar tüneli açmayı planlıyor.
Rüzgar tüneli 19 metre uzunluğundaki zemin alanının parçası olan dönen bir yol barındırıyor ve 265 km/s’ye kadar hızlarda ölçümler sağlayabiliyor.
Mercedes-Benz şimdiye kadar genelde Stuttgart Üniversitesi’nin rüzgar tünelini kullanıyordu. Bu tünel bu hafta 70. yıldönümünü kutladı.
Mercedes-Benz şimdiye kadar genelde Stuttgart Üniversitesi’nin rüzgar tünelini kullanıyordu. Bu tünel bu hafta 70. yıldönümünü kutladı.