30 bin kişiye işle, 30 milyar dolar ciro hedefi

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Ekrem Akyiğit, yeni açılacak 11 bin mağazada 30 bin kişiye iş imkanı sağlanacağını ve 30 milyar dolar ciro hedeflendiğini söyledi.

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Ekrem Akyiğit, 2010 yılı beklentileriyle ilgili yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye’de 2009 Aralık ayı itibarıyla aktif halde 220’den fazla alışveriş merkezi bulunduğunu, krizle bağlantılı olarak, 2009 yılında AVM yatırımlarında, bir yavaşlama veya erteleme olduğunu söyledi.

2009'da açılması planlanan alışveriş merkezlerinin önemli bir bölümünün, açılışlarını daha ileri tarihlere kaydırdıklarını anlatan Akyiğit şöyle devam etti:

"2010 yılında açılacak 63 yeni AVM de 7 bin 500’e yakın mağaza kiralanacak. 2011 ve 2012 yıllarında ise 32 AVM’nin açılmasını bekliyoruz. Bu merkezlerde de yaklaşık 4 bin mağaza kiralanacak. BMD üyeleri, 2008’de yaklaşık 160 bin kişiye istihdam sağlarken bu rakam 2009 ‘un sonuna yaklaştığımız bugünlerde 170 bin kişiye ulaşmıştır. Yukarıda ifade edilen 10 bin’den fazla yeni mağazadan en azından 2 bin 500’ü BMD markaları tarafından 2010 yılı içinde kiralanacaktır. Böylece, BMD üyelerinin yarattıkları istihdam sayısını da 190 ila 200 bine çıkaracaklarını tahmin ediyoruz. Gelecek üç yıl içinde açılacak AVM’lerde toplamda 100 binin üzerinde yeni istihdam olanağı yaratılacak."

2010 CİRO HEDEFİ 26,5 MİLYAR DOLAR
Ekrem Akyiğit, BMD üyelerinin açacakları yeni mağazalarda yıllık 2 milyar TL’nin üzerinde bir ciroya imza atmalarının beklendiğini ifade ederek, 2010 yılında yüzde 10’luk ciro artışıyla birlikte BMD üyelerinin yıllık toplam cirosunun 26 milyar 500 milyon dolara ulaşacağını vurguladı. En kısa sürede 30 milyar dolar ciro hedefine ulaşmayı amaçladıklarını anlatan Ekrem Akyiğit sözlerini şöyle sürdürdü:

“2009 yılının kendine özgü koşulları nedeniyle tüm ekonomide istihdam yaratma anlamında sıkıntılar olmuştur. İşten çıkarmaların dikkat çektiği 2009 yılında, perakende sektörü, diğer sektörlerden çok daha başarılı bir performans yakalayabilmiştir. Gıda dışı perakendedeki çalışan sayısında 2008 yılına göre 2009’da gerçekleşmesi beklenen yıllık yüzde 2-3 civarındaki artış, Türkiye genelindeki yüzde 13,5 işsizlik oranı dikkate alındığında, organize perakende için bir başarıdır. Diğer yandan, hazır giyim sektörünün 2009’da sağladığı görülen yıllık yüzde 5 oranındaki istihdam artışı ise ayrıca dikkat çekicidir. Krizin en başında markalarımızın ifade ettikleri “kimsenin işini kaybetmemesi

Sayfa Yükleniyor...