BDDK Başkanı'nın 'gazeteden öğrendim' sitemi

BDDK Başkanı Bilgin, munzam karşılıkların artırılacağını basından öğrendiğini belirterek, ''Munzam karşılığın uygulandığı sektör benim sektörüm. Ama munzam karşılığın artıp azaldığını gazetelerden öğreniyoruz'' dedi.

BDDK Başkanı'nın 'gazeteden öğrendim' sitemi

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), İstanbul Finans Zirvesi öncesinde gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Bilgin munzam karşılıkların artırılmasına ilişkin sorular üzerine, şunları kaydetti: ''Munzam karşılıklarla ilgili politika, Merkez Bankasının kararıdır. Kendi stratejileri doğrultusunda aldıkları bir karardır. Ama burada benim açımdan ilginç olan, bunu benim basından öğrenmemdir. Çünkü munzam karşılığın uygulandığı sektör benim sektörüm. Ama munzam karşılığın artıp azaldığını gazetelerden öğreniyoruz. Bu gibi koordinasyonun daha kuvvetli olması gerektiğini düşünüyorum. Belki de bizim zamanında söyleyebileceğimiz bazı şeylerimiz olabilirdi.''

Bankaların uyguladığı komisyon ve işlem ücretlerinin ''yüksek olduğu'' konusuyla ilgili de Bilgin, aslında bunun uzun zamandır dile getirilen bir husus olduğunu, ancak son dönemde bu gibi şikayetlerin yoğunlaştığını ifade etti.

Aynı mahiyette, aynı büyüklükte, aynı yerden aynı yere yollanan paralarda bunun örneklerinin görülebileceğine dikkati çeken Bilgin, ''Birisi 10 lira alırken, bir diğer banka 60-70 lira alıyor. Ya da konut kredisi alıyorsunuz, vezneye gittiğiniz zaman size ek sigorta maliyetleri çıkmış. Siz bunu bilmiyorsunuz. İstemediniz. Dolayısıyla biz şunu söylüyoruz; ey bankalar bu gibi hususlarda müşterinin haklarına da lütfen dikkat ediniz'' şeklinde konuştu.

BEDAVA BANKACILIK YOKTUR
BDDK Başkanı Bilgin, komisyon ve ücretlerin bankaların hakkı olduğunun altını çizerek, şöyle devam etti:

''Bana göre bedava bankacılık yoktur. Bedava bankacılık bankacılığa aykırıdır. Ama lütfen mantıklı, makul, müşteriyi üzmeyecek, sizi de üzmeyecek tutarlar olsun. Evet kâr marjları daraldı. Ama kâr marjlarının daralmasının karşılığını buradan karşılamayın lütfen. Burada da mantıklı gidin. İşlemlerinizi ona göre koordine edin ve prensiplerini belirleyin. Bankalarımızın bu mesajları algıladığını biliyorum. Çünkü benim verdiğim mesajları kendileri gayet iyi algılarlar. Kendileri de bir çalışma yapıyor. Bu çalışmaları dikkate alıp, kendileriyle konuşur bunları yoluna koyarız.''

Söz konusu çalışmanın yakın zamanda sonuçlanabileceğini belirten Bilgin, ''Bankalar bu mesajdan sonra bile kendilerine çeki düzen verdiler'' dedi.

İŞLEM ÜCRETİNİN FİKS OLMASI YANLIŞ
İşlem ücretlerinin bütün bankalar için fiks olmasının yanlış olduğunu, bunun ekonominin mantığına aykırı bir durum oluşturacağını ifade eden Bilgin, ''Herkesin maliyeti ayrıdır. Önemli olan aynı mahiyetteki işlem için birinin X alırken birinin 6X alması... Bunu bana kimse açıklayamaz. Hiçbir maliyet kavramıyla da bunun uzaktan yakından alakası yok'' değerlendirmesi yaptı.

Tevfik Bilgin, bankaların uyguladığı komisyon ve ücretlere kredi kartındaki gibi limit koymanın da piyasa mantığına aykırı olduğunu kaydederek, ''Bankalarımız inanıyorum ki bunu gayet güzel bir şekilde çözecektir. Çözüm bulunmuyorsa, ilerki dönemde biz de başaramadıysak başka yollara gidilebilir. Ancak biz bu yolları arzu etmiyoruz'' diye konuştu.

Sayfa Yükleniyor...