BRIC'in isim babası: 2008'deki gibi olmaz

BRIC tabirinin yaratıcısı Jim O'neill, 2008'e benzer bir kriz senaryosu beklemediğini söyledi. O'neill, Çin'in bu yıl yumuşak inişe geçeceğini öngördü.

BRIC'in isim babası: 2008'deki gibi olmaz

BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) tabirinin isim babası, Goldman Sachs Varlık Yönetimi Yönetim Kurulu Başkanı Jim O'neill, içinde bulunduğumuz 10 yılda dünya ekonomisinin yüzde 4.5 büyüyeceğini öngördü.

CNBC'nin stüdyo konuğu olan O'neill, 2008'e benzer bir kriz senaryosu beklemediğini kaydetti.

O'neill şunları söyledi: "Piyasa 2012 yılına 2008'in tekrarını veya daha kötüsünü bekleyerek girdi. Oysa ki böyle bir durum söz konusu değil. Euro Bölgesi'nin üçte biri düşüşte olsa da, Almanya hız kazanıyor. Çin yumuşak inişe yakın, ABD yoluna devam ediyor. Dolayısıyla bence her şeyin kötü gideceğinden korkan insanlar cesaretlendirici verileri görünce kenarda tuttukları nakdi yatırıma çevirmeye başladılar; bu eğilim daha da sürebilir. Almanya'da sektör genişlemeye başladı, İtalya'nınki bile toparlanma sinyalleri veriyor. İtalya Başbakanı Mario Monti bence doğru politikalar izliyor. Avrupa'da bundan sonra dikkat edilmesi gereken ülke Portekiz. Uzun vadeye bakmak gerekirse, içinde bulunduğumuz 10 yılda dünya ekonomisi yüzde 4.5 büyüyecek."

Çin'de sonun başlangıcının geldiğine inananların yanıldığını belirten O'neill sözlerini şöyle sürdürdü: "Çin'in bu yıl sert inişe geçmesini bekleyenler var; 'sonun başlangıcı geldi' diyorlar. Ancak, Çin geçen yıl ekonomisini 5.9 trilyon dolardan 7.3 trilyon dolara çıkardı. Bu da bir yılda 1.4 trilyon dolar büyüdü demek. Bu rakam Euro Bölgesi ekonomisinin onda biri eder. Çin her 3 ayda bir Yunanistan, her 12 ayda bir İngiltere ekonomisi kadar büyüyor. Çin'de amaç tüketimi milli gelirin yüzde 35'inden yüzde 45'ine çıkarmak. Bu da Çinliler yılda 5 trilyon dolarlık ek harcama yapacak demek. Dünyanın her yerinden yatırımcı için fırsat doğacak."

Almanya Başbakanı Angela Merkel'in Çin ziyaretine de değinen O'neill, Avrupa'nın Çin'den para istemeye ihtiyacı olmadığını ancak Almanya'nın Çin ile ticari ilişkilerini geliştirmeye kararlı göründüğünü belirtti. O'neill, Lufthansa'nın Çin'e 6 direkt uçuş sunmasının bunu ispatladığına dikkat çekti.

Sayfa Yükleniyor...