'Dijital dönüşümün önemi belli ama adım atmakta geç kaldık'

Dünya, baş döndürücü teknoloji çağında 'dijital dönüşüm'ün öneminin farkında. 500 üst yöneticinin katıldığı ankette pazarlama alanında 'dijital dönüşüm'ün öneminin altı bir kez daha çizildi ama bu alanda henüz adım atmayanlar çoğunlukta.

NTV Haber 14.07.2016 - 14:40

'Dijital dönüşümün önemi belli ama adım atmakta geç kaldık'

Global kurumsal uygulamalar şirketi IFS; endüstriyel üretim, inşaat, perakende, petrol ve gaz, otomotiv, enerji, kamu ve diğer sektörlerden yaklaşık 500 üst düzey yöneticinin katılımıyla yaptığı anketin sonuçlarını açıkladı.

ÇOĞUNLUK DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN FARKINDA AMA...

Ankete katılanların yüzde 86’sı dijital dönüşümün pazarlarında kilit rol oynayacağını düşünüyor ancak yüzde 40’ı henüz bu yönde bir strateji belirlemiş değil. IFS Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ergin Öztürk, bu anketin büyük sanayilerdeki kıdemli liderlerin ve yöneticilerin dijital dönüşümün sunduğu potansiyelin farkında olduğunu ancak birçoğunun bunu karşılayacak stratejiyi henüz oluşturmadığını gösterdiğini söyledi.

"BU İŞİ YAPSA YAPSA CEO'LAR YAPAR"

Engin Öztürk (IFS Türkiye Başkan Yrd.)
Engin Öztürk (IFS Türkiye Başkan Yrd.)

IFS’in Dijital Dönüşüm Anketi 20’den fazla ülkedeki üst yönetimin dijital dönüşümün gerekliliği, hangi teknolojilerin dönüşümün itici gücü olacağı ve şirket içerisinde bu süreci kimin sahipleneceği konusundaki görüşlerini gözler önüne serdi. Şirket içerisinde dijital dönüşüm işlerinden kimin sorumlu olacağı sorulduğunda, katılımcıların yüzde 40'ı CEO'ları adres gösterdi. Üst yöneticiler aynı sorunun cevabı olarak ise kendilerini gösterdi ve CEO’ların yüzde 53’ü kendilerini sorumlu addetti. CFO ve CIO’lar için ise bu oran sırasıyla yüzde 69 ve yüzde 63 oldu.


NET STRATEJİLER GEREKLİ

IFS Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ergin Öztürk konuyla ilgili düşüncelerini şöyle dile getirdi:  Bu anket büyük sanayilerdeki kıdemli liderlerin ve yöneticilerin dijital dönüşümün sunduğu potansiyelin farkında olduğunu ancak birçoğunun bunu karşılayacak stratejiyi henüz oluşturmadığını gösteriyor. Ayrıca, şirketler içerisinde dijital dönüşüm gündemini kimin takip edeceği de belirsizliğini koruyan bir unsur. Şirketlerinhedeflerini netleştirmesi ve dijital dünüşümün tüm nimetlerinden faydalanabilmek için net stratejiler belirlemesi gerekiyor.

Dijital dönüşüme kapı açan teknolojiler 

Kendinden önceki teknolojilerin yerini hızlıca alan birkaç teknolojinin, kendi sektörlerinde dijital dönüşüme kapı açmada ne derece önemli olduğunu puanlamaları istendiğinde, katılımcılar aşağıdaki yanıtları verdi:

• Nesnelerin interneti: 59

• Bulut bilgi işlem: 59

• Bilişsel bilgi işlem: 55

• Bilgisayarla öğrenme: 53

• Giyilebilir teknoloji: 48

• 3 boyutlu baskı: 42

• İnsansız teknoloji: 39

Sayfa Yükleniyor...