Kriz ortasında bir günde iki büyük yatırım

Dünyanın 4. büyük çelik şirketi Güney Koreli POSCO, 24 milyon dolarlık yatırımla Bursa’da bir yassı çelik üretim tesisi hizmete sokuyor. Çin’in 3. büyük otomotiv üreticisi DFM de 250 milyon dolarlık yatırım yapacak.

Kriz ortasında bir günde iki büyük yatırım

Tüm dünyayı saran krizin etkileri halen sürerken Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı'ndan iki önemli yatırım haberi geldi. 

Başbakanlık Yatırım Ajansı Başkanı Alpaslan Korkmaz açıklamasında, “Dünyada devam eden ekonomik dalgalanmaya paralel olarak, yabancı yatırım hareketleri etkileniyor. Ancak ülkemize gerçekleşen yabancı yatırım girişinin, hem dünya, hem de Avrupa Birliği ülkelerine nazaran daha az etkilendiğini gözlemlemekten mutluyuz.

Bugün yaptığımız iki büyük şirketin yatırım duyuruları da, akıllı yatırımcıların bu dönemde, Türkiye’de pozisyon almanın avantajlarını gördüklerini gösteriyor. Orta ve uzun vadeli bakan her yatırımcı son kararını Türkiye 'den yana verecektir” dedi.

Dünyanın 4. büyük çelik şirketi, Güney Koreli Pohang Iron and Steel Company (POSCO), ilk etapta 24 milyon dolar değerinde sıfırdan yatırımla; Bursa’da bir yassı çelik üretim tesisi hizmete sokuyor.

POSCO’nun Türkiye’de planlanan yıllık 170,000 mt. üretiminin; otomotiv sektörüne yönelik olarak gerçekleşeceği kaydedildi. Temel atmanın yıl sonuna dek gerçekleşeceği ve bütün operasyonun 2010 yılında başlayacağı belirtiliyor.

POSCO'DAN 18 BİN KİŞİYE İSTİHDAM
POSCO’nun, 35 adet üretim tesisinde 18 bin kişi istihdam ediliyor. Şirketin yıllık kapasitesi 30 milyon mt. ve varlıklarının değeri 37 milyar Amerikan Doları. Aralarında Çin, Hindistan, Vietnam, Brezilya, ABD, Meksika, Kanada, Japonya, Avusturalya, Güney Afrika’nın da bulunduğu toplam 20 ülkede faaliyet gösteren POSCO; ayrıca dünyada ilk kez otomotiv dış gövde panelleri için kullanılan 590 Mpa sınıfı çelik levhaları geliştiren şirket olarak tanınıyor.

POSCO’nun Türkiye’deki bağlı ortaklığı POSCO-TOPC Genel Müdürü Kim, Cheol-Min ise yatırım kararına ilişkin olarak; "Türkiye’deki yassı çelik işleme merkezi, POSCO’nun yüzyıllık tarihinde büyük önem taşıyor.” şeklinde konuştu.

Projenin gerek Türkiye gerekse POSCO açısından son derece verimli olacağına inandıklarını belirten Kim, Cheol-Min Türkiye ve Güney Kore arasında var olan geçmişe dikkat çekerek; “Türkiye yatırımız bölge açılımı açısından da önemli bir itici güç olacaktır. Bu projenin hayata geçirilmesi her etapta son derece önemli katkılarda bulunan Başbakanlık Yatırım Ajansı’na özellikle teşekkür etmek isterim.” dedi.

ÇİN’DEN 250 MİLYON DOLARLIK OTOMOTİV YATIRIMI
Çin’in 3. büyük otomotiv üreticisi Dong Feng Motor (DFM) ise 250 milyon dolar değerinde yine sıfırdan bir yatırımla Türkiye’ye geliyor. Yıllık üretimi, Türkiye’nin toplam araç üretimi olan 1.1 milyon adetin üzerinde; 1.3 milyon araç olarak gerçekleşen şirketin, bu yatırımla ülkemizde yılda 52 bin adet üretim planı bulunduğu ve 1000 kişilik istihdam sağlayacağı belirtildi.

Yatırımın gerçekleştirileceği bölge konusunda fizibilite çalışmalarının sürdüğü, temel atmanın 2010’un ilk çeyreği için hedeflendiği de gelen bilgiler arasında. Üretim planı mini Pick Up, çift kabin LCV ve binek bazlı LCV modellerini kapsıyor. 2008 sonu itibarı ile 12.000 kişi istihdam eden şirketin yıllık cirosu 15 milyar dolar olarak gerçekleşmiş. Varlıklarının değeri 12.7 milyar dolara ulaşan DFM, 40 ülkeye de ihracat yapıyor.

AVRUPA'YA TÜRKİYE'DEN AÇILACAK
DFM'nin 2008’den beri Türkiye'deki distribütörlüğünü yürüten MGY Otomotiv’in Yönetim Kurulu Başkanı M.Gökhan Yeşilkaya, Mayıs 2008’de Başbakanlık Yatırım Ajansı’nın, Çin’de DFM’yle başlattığı görüşmeler sonrasında, DFM ile başlayan işortaklığımızın, bugün Ajans’ın destekleri ile ülkemizde yatırıma dönmesinden mutluluk duyduğunu belirterek; “Yaklaşık bir yıldır DFM’nin hafif ticari araçlarını Türkiye’de satıyoruz. Kriz dönemi olmasına rağmen pazardaki talebin canlılığını gören DFM yöneticileri, çok kısa bir süre içinde Türkiye’de üretim kararı aldı. Yeni yılın ilk çeyreğinde hedeflenen temel atma töreni sonrası en kısa zamanda üretime geçilmesi planlanmakta. Türkiye; DFM’nin Avrupa pazarına açılmasında son derece önemli bir rol oynayacak. Bu yatırımla; Avrupa`nın yanı sıra hem Ortadoğu hem de Kuzey Afrika pazarına Türkiye üzerinden açılmayı planlıyoruz.” dedi.

Çin otomobil endüstrisinin en önemli şirketlerinden olan DFM (Dong Feng Motor) 1969'da kuruldu. 30 yıldır büyüyen firma, üretim tesislerini Shiyan (orta ve ağır ticari araçlar, parçalar ve komponentler), Wuhan (binek araçlar) ve Guangzhou şehrinde (binek araçlar) faaliyete geçirdi. Firma Çin'in en büyük üç otomobil firmasından biri. Çin ordusu için de askerî araç üreten DFM, ülkesinde Honda, Nissan, Citroen, Peugeot ve KIA'nın resmi üreticisi konumunda.

Sayfa Yükleniyor...