Salgın sürecinde Türkiye'ye e-ihracat talebi arttı

E-İhracat Türkiye Başkanı Mert Tanciğer, pandemiyle birlikte e-ihracatta Türkiye'ye ciddi bir ilgi olduğunu belirterek, "Bu fırsatı doğru eğitimler ve dijitalleşmenin gereksinimlerini yerine getirerek sürdürülebilir hale getirmeliyiz." ifadesini kullandı.

Salgın sürecinde Türkiye'ye e-ihracat talebi arttı

Tanciğer, yaptığı yazılı açıklamada, dünyanın dengelerini alt üst eden Kovid-19 salgınının sağlık, ve sosyal alanlarda yeni bir dönemin başlangıcı olduğunu bildirdi.

Küresel ticaretin salgın nedeniyle durma noktasına geldiğini, firmaların özellikle dış ticarette e-ihracata ve sanal fuarlara yöneldiğini anlattı.

E-İhracat Türkiye'nin, ülkenin toplam ihracatına sürdürülebilir katkı amacıyla kurulduğunu aktan Tanciğer, şu açıklamalarda bulundu:

"Halihazırda ihracat yapan ve ihracattaki payını daha önce girmediği pazarlara girerek büyütmek isteyen, ihracata başlamak isteyen ama daha önce deneyimi olmamış KOBİ ve büyük ölçekli tüm kurumlara hizmet veriyoruz. E-İhracat Türkiye, ihracatın en yeni, en teknolojik boyutu olan e-ihracat alanında danışmanlık ve hesap yönetimi hizmetlerini aktif olarak veriyor. Buna ek olarak e-ihracatın bilinirliliğini artırmak amacıyla da eğitim, toplantı ve webinarlar düzenliyor, hedef kitleye ulaşmayı sağlayacak iş birlikteliklerine imza atıyor."

Tanciğer, e-ihracat'ın, Türkiye'de pandemiyle beraber yeni yeni ilgi görmeye başladığını belirterek, "Biz e-ihracatı tanıtmak ve faydalarını anlatmak için yaptığımız çalışmalarla daha geniş kitlelere ulaşıp e-ihracat yapan şirket ve kurumların sayısını artırırken Türkiye ekonomisinin ihracat hacminin artırmasına da katkıda bulunmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

Pandemiyle birlikte Türkiye'ye e-ihracatta ciddi bir ilgi olduğunu aktaran Tanciğer, "Bu fırsatı doğru eğitimler ve dijitalleşmenin gereksinimlerini yerine getirerek sürdürülebilir hale getirmeliyiz." açıklamasında bulundu.

Sayfa Yükleniyor...