Sıklıkla karşılaştığımız, benzerlerinden pek farklı olmayan birçok şeye ‘herhangi’ diyoruz. Günümüzün ‘dijital kolaylıklı fotoğraf’ dünyasında ise ‘fotoğraf’, herhangileşmiş bir nesneye dönüşebiliyor.

Herhangi bir şeyin, ‘herhangi’ olarak kalması ya da ‘herhangi’likten kurtulması, o şeyin çabasına bağlı esasında. Sanatçı Defne Sesin Okay, doğal olandan kültürel olana yolculuğunda, hem düşünsel hem de teknik olarak harcadığı çabasıyla fotoğrafı herhangilikten kurtarıyor. “Ay Sustu” isimli sergisinde yer alan kağıt üzerindeki imajlar, 19. yüzyılın ikinci yarısında, özellikle pictorialistler tarafından çok yaygın olarak kullanılan güneş baskısı yöntemlerinden, Van Dyke ve Cyanotype ile gerçekleştirilmiş.

Sergide yer alan fotoğraflar, Okay’ın muz ağacı yaprağı ve Philippine gampi adı verilen organik malzemeden yaptığı kağıtlarda yer alıyor.

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fotoğraf bölümünde lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamlayan Defne Sesin okay, profesyonel olarak reklam fotoğrafçılığı yapıyor. Sergi 10 Mayıs’a kadar Galeri G-art’ta görülebilir.