Yavuz Sultan Selim Köprüsü hakkında merak edilenler

3 milyar dolara mal olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün inşaat süreci ve özellikleri...

Haberler DHA 26.08.2016 - 15:52

  • 1

    Yapımına 29 Mayıs 2013 yılında başlanan köprü otoyollarıyla birlikte  3 milyar dolara mal oldu. AÇILIŞ ÖNCESİ KÖPRÜDE SON GECE

    3. KÖPRÜ BÖYLE BİTTİ

  • 2

    GEÇİŞ ÜCRETİ NE KADAR?

    Köprüden küçük araçların geçiş ücreti 9,90 lira olacak. Özellikle büyük araçların zorunlu olarak yönledirileceği köprünün İstanbul’un trafiğini rahatlatması bekleniyor. Asya'dan Avrupa'ya geçişler ücretsiz olacak. Köprünün bağlantı yollarının ücreti ise kilometre başına 8 sent (24 kuruş) olarak belirlendi. Ücretler, 2 Ocak 2017'ye kadar geçerli olacak.
  • 3
    Projede yer alan 165 kilometrelik Kurtköy-Akyazı ve 88 kilometrelik Kınalı-Odayeri otoyollarının ise 2018 yılının sonunda tamamlanması bekleniyor.
  • 4
    3. boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde inşa edilen 116 kilometrelik otoyolun 13,5 kilometrelik kısmı viyadükler üzerinden geçiyor.
  • 5

    10 ŞERİTLİ OLACAK

    8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak.
  • 6

    DÜNYANIN EN GENİŞ KÖPRÜSÜ

    Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak.
  • 7

    EN UZUN KULELER

    Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü kulelerinin boyu açısındaN da köprü yeni bir rekora imza atıyor.
  • 8

    318 METRELİK KULE

    Avrupa yakasında Garipçe'deki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre.
  • 9
    Projede yaklaşık 230 bin metreküp beton, 50 bin ton inşaat demiri, 57 bin ton yapısal çelik ve 28 bin ton çelik kablo kullanıldı. Köprü ve otoyollara yaklaşık 8 milyon metreküp asfalt döküldü.
  • 10

    3. HAVALİMANINA BAĞLANACAK

    Projede Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.
  • 11

    135 BİN ARAÇLIK GARANTİ

    3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında , her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor.
  • 12
    Sarıyer’de İstabul’un fetih yıldönümünde 29 Mayıs 2013 tarihinde dönemin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ile Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle temeli atılan 3. boğaz köprüsü, İstanbul Boğazı'nın iki yakasını 3. kez birbirine bağlayacak.
  • 13
    Temeli atıldıktan sonra büyük bir hızla ilerleyen inşaat şantiyesinde Avrupa yakasında 322 metre, Asya yakasında ise 318 metre olan köprü kuleleri 2015 yılının ocak ayı içinde tamamlanmıştı.
  • 14
    2015 yılının mayıs ayında iki kule arasına ana kablonun döşenmesinde kullanılacak olan “Cat Walk” yani kedi yolunun döşenmesinde kullanılacak kılavuz tellerin çekilmesiyle İstanbul Boğazı ilk defa 3. kez birbirine bağlanmıştı.
  • 15
    2015 yılının eylül ayında ise ilk kez ışıklandırılan köprüde 122’şer ince çelik kablonun örülmesiyle yapılan ana taşıyıcı kablolar kısa sürede tamamlanmıştı.
  • 16
    Rekor bir hızla döşenen tabliyelerin ardından 9 metrelik son tabliye 9 Mart 2016 tarihinde düzenlenen törenle yerine yerleştirilmişti. Yalnız köprüde değil, Çevre yollarında süren viyadük ve yol yapım çalışmalarında ise ilk yol asfaltlamaları 2014 yılında başlanmıştı.
  • 17
    Projede yer alan ve bazılarının yüksekliği 85 metreyi bulan 64 viyadüğün hepsi geçtiğimiz ay tamamlanmıştı.
  • 18
    Projenin devamında 165 kilometrelik Kurtköy-Akyazı ve 88 Kilometrelik Kınalı-Odayeri otoyolları bulunuyor.
  • 19
    Toplam uzunluğu 257 kilometrelik otoyollarda çalışmaların devam ettiği 2018 yılının sonunda tamamlanarak sisteme katılması bekleniyor.
  • 20
    3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak. Bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na teslim edilecek.
  • 21
    Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı'na inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün yanı sıra Odayeri-Paşaköy kesimi ile Mahmutbey-Odayeri, Reşadiye-Çamlık, Paşaköy-Sancaktepe bağlantı yolları da 26 Ağustos'ta trafiğe açılacak.
  • 22
    Köprülü kavşaklar, ücret toplama i̇stasyonları gibi belirli yerler ve şartlar dışında otoyola giriş ve çıkış yasak olacak.
  • 23
    Trafiğe açılan bu kesimlere yayalar, hayvanlar, motorsuz araçlar, lastik tekerlekli traktörler, iş makineleri ve bisikletliler giremeyecek.
  • 24
    Mecburi asgari hızın saatte 40 kilometre olacağı bu kesimde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasak olacak. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde durulabilecek.
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
Ana Sayfaya Git
  • ©Copyright 2024 | Tüm Hakları Saklıdır

NTV’de canlı olarak yayınlanan tüm programlar ile ilgili bilgiler, program bölümleri ve programlarla ilgili haberler NTV Ekranı’nda. Günlük NTV yayın akışı ve program saatlerini de NTV Ekranı kategorisinden saat bazında görebilirsiniz. %100 Futbol ile son dakika spor haberlerini, Gündem Masası ile gündem haberleri ile ilgili değerlendirmeleri NTV Ekranı’nda.

Mobil Uygulamalarımız