Efsane ralli otomobilleri
Efsane Ralli Otomobilleri
Haberler 03.12.2010 - 15:55
-
Efsane ralli otomobilleri
Efsane Ralli Otomobilleri: Grup B 1982 yılında tanıtılan B Grubu ralli otomobilleri, son derece hızlı güçlü ve sofisitike yarış otomobilleriydi. Ancak canavarvari güçleri nedeniyle çok yüksek süratlere hızlıca ulaşabiliyor ve bu hızlarda korkunç kazalara karışabiliyorlardı. -
-
Efsane ralli otomobilleri
İlk B Grubu ralli otomobillerinden biri Lancia 037 idi. En hızlı versiyonunda 325 beygir gücünde 2 litre kompresörlü motor pilotun hemen arkasındaydı. Araç gücünü sadece arka tekerleklerinden aktarıyordu. -
Efsane ralli otomobilleri
Lancia 037 -
-
Efsane ralli otomobilleri
Lancia daha sonra Delta S4 modelini tanıttı, aşırı beslemeli motor alt devirlerde kompresör üst devirlerde turbodan destek alıyordu. -
Efsane ralli otomobilleri
B Grubu'nun bitmesine neden olan kaza 1986 yılında bir Delta S4 ile gerçekleşmişti. Kazanın tam olarak nasıl gerçekleştiği bilinmiyor ama otomobil bulunduğunda pilotları ile beraber küle dönmüştü. -
-
Efsane ralli otomobilleri
Lancia Delta S4 -
Efsane ralli otomobilleri
Bir başka efsane: Peugeot 205 Turbo 16. Yol versiyonu ile çok az parçası ortak olan yarış otomobili 1984 yılında parkurlarda boy göstermişti. -
-
Efsane ralli otomobilleri
Lancia gibi merkezi motoru bulunan 205 Turbo 16 yaklaşık 400 beygirlik gücünü dört tekerleğinden yere aktarıyordu. -
Efsane ralli otomobilleri
Lancia ve Audi tarafından baskı altında olan Peugeot 1986 yılında Evolution 2 modelini çıkardı. Araçta daha derin ön tampon ve büyük arka kanat gibi aerodiniği etkileyecek parçalar bulunuyordu. -
-
Efsane ralli otomobilleri
Aynı yıl B Grubu iptal edilince, araç Paris Dakar Rallisi'nde kullanıldı. -
Efsane ralli otomobilleri
Peugeot 205 Turbo 16 -
-
Efsane ralli otomobilleri
Sınıfa geç katılan bir yarışçı Ford Escort RS1700T. Otomobil çok rekabetçi olamamıştı. -
Efsane ralli otomobilleri
Daha sonra çıkan Ford RS200 kendine has bir otomobildi. Önce yarış otomobili sonra yol otomobiliydi. Gelişiminde Ghia Design'ın da yer aldığı otomobil 1.8 litre hacminde ufak bir motora ve 500 beygir gücünde devasa bir çıkışa sahipti. -
-
Efsane ralli otomobilleri
1983 yılında B Grubuna Toyota Celica ile katıldı. Ford gibi güçlü ve dayanıklıydı. Celica Afrika rallilerini domine ediyordu. -
Efsane ralli otomobilleri
Austin Rover MG Metro 6R4, 3 litre hacminde merkezi konumlanmış atmosferik V6 motoru ile başarılı bir ralli otomobili değildi. -
-
Efsane ralli otomobilleri
Renault Maxi 5 Turbo yaklaşık 350 beygir gücünde bir canavardı. -
Efsane ralli otomobilleri
Nissan da geri kalmamış ve B Grubu'na 240RS ile katılmıştı. -
-
Efsane ralli otomobilleri
Mazda B Grubu RX7. Otomobil çok başarılı olmasa da Akropolis Rallisi'ni 1985 yılında 3. tamamlamıştı. -
Efsane ralli otomobilleri
Citroen BX4 TC ile yarışlara katılacaktı ama 1986 yılına kadar yarış otomobilini yetiştiremedi. -
-
Efsane ralli otomobilleri
Porsche 959. Sınıf yasaklanınca maalesef bu otomobili rallilerde göremedik ama 1986 yılında katıldığı Paris Dakar yarışını birincilikle bitirdi. -
Efsane ralli otomobilleri
Audi o senelerde 4 çekiş otomobil konsepti üzerinde çalışıyordu ve B Grubu ralli otomobilleri tam da firmaya göre bir deney imkanıydı. -
-
Efsane ralli otomobilleri
Audi'nin B Grubu ralli otomobillerinin motor gücü 600 beygirin üzerindeydi. Bu güç yaklaşık 1100 kg'lık gövde ağırlığı ile birleştiğinde ortaya inanılmaz bir akselerasyon çıkıyordu. -
Efsane ralli otomobilleri
En güçlü versiyonunun 0-100 km/s hızlanması 3.1 saniye idi. -
-
Efsane ralli otomobilleri
Audi Sport Quattro -
Efsane ralli otomobilleri
Audi Sport Quattro S1 -
-
Efsane ralli otomobilleri
Audi Sport Quattro -
Efsane ralli otomobilleri
Opel'in B Grubu'ndaki kozu; Manta 400 -