AVM'lerde zaman kavramını neden kaybediyoruz?
Haberler ntv.com.tr 04.01.2017 - 10:37 Son Güncelleme : 04.01.2017 - 11:18
-
Son yıllarda ekonomik ve sosyal hayatımızın önemli bir parçası olan ve alışkanlıklarımızı yeniden şekillendiren AVM'lere gidip zamanın nasıl geçtiğiniz unutanlardansanız bunun bilimsel bir açıklaması mevcut.
-
-
Psikoloji alanında Gruen transfer ye da Gruen effect olarak bilinen teoriye göre, AVM'lere giden kişiler buradaki dizayn sayesinde ana amaçlarının dışında alışveriş yapmaya itiliyor.
-
Adını AVM'lerin mucidi olan Victor Gruen'den alan bu teoriye göre, alışveriş merkezlerinde ana amacından sapan tüketici bir süre sonra bu yerlerde harcadığı zamanı da takip etmeyi bırakıyor.
-
-
Ancak Victor Gruen'in bu duruma istemeden sebebiyet verdiğini söylemeliyiz.
-
Zira Avusturya doğumlu mimar 1952 yılında ABD'deki ilk AVM'yi dizayn ettiğinde amacı insanlar için yeni sosyal çevreler oluşturmaktı.
-
-
İcadının evriminden rahatsız olan Gruen, bu alandaki çalışmalarına son verdi ve 1968'de Viyena'ya geri döndü.