Fenomenler kilo aldırıyor (Liverpool Üniversitesi araştırması)
Yapılan son araştırmalar, sosyal medya sitelerinde ünlenen bazı isimlerin, videolarını izleyen çocukları sağlıksız atıştırmalıklar tüketmeye teşvik ettiğini ortaya çıkardı.
Haberler 28.05.2018 - 09:00
-
Dünya devi sosyal medya siteleri YouTube, Facebook, Instagram ve Twitter’da şöhreti yakalayarak ‘fenomen’ olarak anılan kişilerin, çocukların yeme düzenini etkilediği sonucu ortaya çıktı.
-
-
Liverpool Üniversitesi tarafından yapılan ve Avrupa Obezite Kongresi’nde sunulan çalışmada, popüler fenomen videolarını izleyen çocukların, izlemeyenlerden yüzde 26 daha fazla yağlı atıştırmalık tükettiğini ortaya koydu.
-
Çalışma çerçevesinde Instagram’da 10.9 milyon takipçisi bulunan Zoella ve 4.6 milyon takipçiye sahip Alfie Deyes gibi sosyal medya yıldızlarına miniklerin verdiği tepkiler incelendi.
-
-
Araştırmacılar, üç gruba ayırdıkları 176 çocuğa, ünlülerin atıştırmalık tüketirken, sağlıklı beslenirken ve bir şey yemezken çekilen fotoğraflarını gösterdi.
-
Daha sonra çeşitli atıştırmalıklar önerilen çocuklardan ilk gruptakilerin ortalama 448 kalori, diğerlerininse 357 kalori aldığı gözlendi.
-