İngiltere'de geçen yıl ölen 'sir' ünvanlı ünlü şovmen Jimmy Savile hakkındaki 'küçük yaştaki kızları cinsel taciz' iddiaları BBC'nin ünlü editörlerinden birini koltuğundan etti.

Savile hakkındaki cinsel taciz iddialarını gündeme getiren bir haberin yayınlanmasını engellediği iddia edilen kurumun en prestijli haber programlarından Newsnight'ın editörü Peter Rippon görevi bıraktığını açıkladı.

Rippon'ı istifaya götüren süreç bu ay başında ITV'de yayınlanan bir belgeselle başladı.

Programda birkaç kadının Savile'in tacizine uğradığını öne sürmesi üzerine, çok sayıda kişi aynı şikayetle polise başvurdu.

Şikayetler arasında BBC çalışanlarının yanı sıra Savile'in hayır işleri kapsamında gittiği hastanelerde, çocuk bakımevlerinde tacize uğradıklarını anlatanlar da vardı.

Konuyla ilgili inceleme başlatan polis, Savile'in 40 yılı aşkın kariyeri boyunca 200'den fazla kurbanı olduğu ve bunlar arasında reşit olmayan kız çocuklarının da bulunduğunu belirtmiş ve iddialar üzerine isminin verildiği sokak tabelası ve kendisine övgüler düzen mezar taşı kaldırılmıştı.

Bu dönemde Savile'in cinsel tacizine uğradıklarını söyleyen birkaç kadınla görüşen Newsnight ekibi, konuyla ilgili soruşturma açıldığını ancak yeterli kanıt bulunamadığı bilgisine ulaştı.

Bunun üzerine editör Peter Rippon, bu bilgiye dayanarak haberi yayınlamamaya karar verdiğini söylemiş ve bunu bir blogda yazmıştı.

Jimmy Savile, geçen Ekim ayında 84 yaşında hayatını kaybetmişti.
Jimmy Savile, geçen Ekim ayında 84 yaşında hayatını kaybetmişti.

Bu akşam BBC'de yayınlanacak bir haber programında, Newsnight editörü Rippon'ın Savile ile ilgili araştırmanın üstünün örtülüp örtülmediği iddialarına değinilecekken, programa saatler kala Rippon'un istifa ettiği haberi geldi.