P&G'den dünyanın bütün annelerine teşekkür

Londra Olimpiyat Oyunları’nın sponsoru olan P&G, “Teşekkürler Anne” kampanyası başlattı. Annelere teşekkür etmeyi amaçlayan kampanyadan elde edilecek gelir, çocuk ve gençlerin spor faaliyetleri için kullanılacak.

P&G'den dünyanın bütün annelerine teşekkür

Londra Olimpiyat Oyunları’nın açılış törenine sayılı günler kala Procter & Gamble (P&G) “Teşekkürler Anne” isimli bir kampanya başlattı.

P&G Global Pazarlama ve Marka Yönetimi Başkanı Marc Pritchard, kampanya hakkında soruları yanıtladı.

P&G’nin Olimpiyat Oyunları’na sponsor olmasının ardındaki sebep ne? P&G neden sponsorluk için olimpiyatları seçti?
P&G, Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) ile işbirliği yaparak tüm markalarını, tek ve global bir kampanya altında birleştirme fırsatını değerlendirdi. 2010 Vancouver Olimpiyat Oyunları’nda ABD takımı sponsorluğumuz sayesinde marka bilinirliğimiz ve pazar payımız arttı. Bu nedenle IOC ile 2020 yılına kadar olimpiyat sponsorluğu için geniş kapsamlı bir sözleşme imzaladık.

“Teşekkürler Anne” kampanyasının çıkış noktası nedir? Neden atletlerin yanında annelerini de destekliyorsunuz?
P&G olarak neredeyse 175 yıldır günlük hayatı iyileştiren ürünlerimizle annelere ve ailelere destek veriyoruz. Markalarımız, Olimpiyat sporcularına sponsor oluyor, 2012 Londra Olimpiyatları’nda 150’den fazla sporcuyu destekliyoruz. Biz her harika sporcunun arkasında, onun Olimpiyat Oyunları’na giden yolculuğunu mümkün kılan daha da harika bir anne olduğunun bilincindeyiz. Bu anneler, çocukları için muazzam fedakârlıklar yaparken karşılığında bir teşekkür dahi beklemiyorlar. Ama biz annelere, sadece olimpiyat sporcularının annelerine değil tüm annelere çocuklarının hayallerini gerçekleştirmelerine destek verdikleri için teşekkür edilmesi gerektiğini hissediyoruz. Bu nedenle "Teşekkürler Anne" kampanyası bizi çok heyecanlandırıyor ve bu programın dünyanın bütün annelerine teşekkür edilmesi için bir hareket başlatacağını umuyoruz.

P&G'den dünyanın bütün annelerine teşekkür - 1

“Teşekkürler Anne” kampanyasından ne gibi bir getiri bekleniyor?
“Teşekkürler Anne” kampanyası için hedeflerimiz basit. Şirketin bilinirliğini, markalarımızın tercih edilme oranını artırmak, pazar payımızı büyütmek istiyoruz. Olimpiyat Oyunları’nın dünyanın dört bir tarafından insanları bir araya getirdiğinin farkındayız ve kampanyamız da evrensel çapta geçerli bir olgu üzerine kurulu: Annelik, dünyanın en zor işi, ama aynı zamanda da en güzel işi. İnsanların bu fikirden etkileneceğini ve tüm annelere çocukları uğruna yaptıkları her şey için teşekkür etmede bize katılacaklarını umuyoruz.

Türkiye, 2020 Olimpiyatlarına aday ülkeler arasında. Olimpiyatlar Türkiye’de düzenlenirse Türkiye için ayrı bir bütçeniz olacak mı?
İleriye yönelik pazarlama faaliyetlerimize dair açıklama yapamamakla birlikte, Olimpiyat Oyunları ile uzun vadeli işbirliğimizin bizim için büyük bir heyecan kaynağı olduğunu söyleyebilirim. Olimpiyat Oyunları sponsorluğumuz 2020’yi de kapsıyor ve bu oyunların hangi ülkede yapılacağını biz de merak ediyoruz.

P&G’nin diğer global sponsorlukları neler?
IOC ile ortaklığımız, şirketimizin 175 yıllık tarihindeki en geniş kapsamlı global kampanya ve bizim için çok önemli. Global olarak UNICEF ile yeni doğan bebeklerde tetanos hastalığını önlemeye yönelik bir kampanyamız var. Bu kampanyaya da satışlarımızdan elde edilen gelirin bir bölümüyle destek oluyoruz.

Türkiye’de özellikle futbol için sponsorluk planınız var mı?
Hayır, Türkiye’de futbol sponsorluğu için somut bir planımız yok.

P&G Türkiye’de ve dünyada hangi atletlere sponsor oluyor? Bu atletleri seçmenizin özel bir nedeni var mı?
Türkiye’de Ariel markamız, 100 metre engelli koşucusu Nevin Yanıt’a sponsor oluyor. Dünya genelinde 30 markamız 150 sporcuya sponsor oldu. Olimpiyat Oyunları kapsamında her bir markamızın ayrı sponsorluk çalışmaları var. Örneğin Gillette, “İyi Bir Başlangıç” kampanyasını yürütürken Ariel, “Ülkemizin Renklerini Gururla Korur” kampanyası düzenliyor. Sporcuları da, kampanya yürüten markalarımıza ne derece uygun olduklarını değerlendirerek seçtik.

“Teşekkürler Anne” kampanyasının gelirini nasıl kullanacaksınız? Hangi spor aktivitelerini destekleyeceksiniz?
Dünya çapında annelerle konuşup onlara en iyi nasıl teşekkür edebileceğimizi araştırırken, en çok istediklerinin çocuklarının spor yapabilmesi olduğunu öğrendik. Birçok ülkede çocuklar için organize spor faaliyetleri bulunmadığından, çocuklara ve gençlere yönelik spor faaliyetlerini desteklemek için 5 milyon dolar destek sağlama kararı verdik. Her ülkede farklı bir program yürütmeyi düşünüyoruz. Türkiye için somut planlarımızı çok yakında paylaşacağız.

P&G'den dünyanın bütün annelerine teşekkür - 2

KAMPANYA HAKKINDA
Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) ile ortak olarak gerçekleştirilen “Teşekkürler Anne” kampanyası, P&G’nin 175 yıllık tarihindeki bu en büyük kampanya olma özelliği taşıyor.

“Teşekkürler Anne” kampanyası kapsamında “Dünyanın En Güzel İşi” adlı kısa reklam filmi de hazırlandı.

Filmde annelerin hem Olimpiyat sporcuları hem de harika çocuklar yetiştirmedeki rolleri gözler önüne seriliyor.

P&G, tüm kampanyanın temel dayanağını oluşturan film için ödüllü yönetmen Alejandro González Iñárritu ile işbirliği yaptı.

Dört kıtada çekilen film, Londra, Rio de Janeiro, Los Angeles ve Beijing’deki sporcuları ve hayatlarını konu alıyor. Reklam kampanyası internette, sosyal medya, televizyonda ve gazetelerde kullanılacak.

Olimpik sporcu ve maraton koşucusu Paula Radcliffe, kampanya için “Annemin ve ailemin desteği olmadan bugün bulunduğum yerde olamayacağımı biliyorum. Bu yüzden de dünyanın her yerinde annelere teşekkür eden bu kampanyanın bir parçası olmaktan dolayı gurur duyuyorum. Teşekkürler Anne” dedi.

P&G'den dünyanın bütün annelerine teşekkür - 3

Kampanya, Nisan’dan Ağustos’a kadar çeşitli iletişim mecralarında ve dünya çapındaki mağazalarda perakende programlarıyla hayata geçecek. Olimpiyat temalı P&G ürünleri, dünyada milyonlarca mağazada yerlerini alacak.

P&G Teşekkürler Anne promosyonu kapsamında P&G, Prima, Gillette, Ariel ve Head & Shoulders gibi markalarının satışından elde edilecek gelirin 5 milyon doları ile çeşitli ülkelerde gençlere yönelik spor programlarını desteklemeyi hedefliyor.

P&G, Teşekkürler Anne kampanyasına katılımı kolaylaştırmak için bir de “Facebook Teşekkürler Anne uygulaması” hazırladı. İsteyen herkes annesine teşekkür etmek için kendi hazırladıkları videoları, fotoğrafları ya da yazıları bu uygulamaya yükleyebilir.

Mesajlarını ya da videolarını paylaşan kullanıcılar, arkadaşlarını da bu uygulamaya yönlendirerek dünyanın tüm annelerine teşekkür edilmesine öncülük edebilir.

Kendi “Teşekkürler Anne” mesajınızı paylaşmak için tıklayın.

Sayfa Yükleniyor...