Sosyal medyada dedektiflik

Twitter’da en son kimi takip etti, kim tarafından takip edildi? Facebook’ta en son hangi fotoğrafı beğendi, hangi fotoğrafın altına yorum yazdı, niye yazdı ki? Tam zamanlı yeni uğraşımız: sosyal medyada dedektiflik.

Sosyal medyada dedektiflik

Türkiye, Facebook kullanım istatistiklerinde dünya genelinde yedinci, Twitter’da 12. sırada. Şimdilik. Memlekette ilişkisini sosyal medya üzerinden kuran, sosyal medya üzerinden bozan, durumun sağlamasını bu yoldan alanların sayısı her geçen gün artıyor.

Geçtiğimiz Eylül ayında, ilk twitter nikahı da memleketimiz sınırları içinde kıyıldı, hayırlı olsun.

Üsküdar Belediye Başkanı Mustafa Kara, sosyal medya editörü Cengizhan Çelik’le Candan Canik’in nikahını Twitter’da kıydı. Haber uluslararası basında da yer buldu.

Davetlilerin bir restorana kurulan dev ekranda internet üzerinden izlediği nikah töreninde, Belediye Başkanı Kara, merasimden hemen önce Twitter’a şöyle yazdı:

“Genç kardeşlerimiz ve aileleri adına hem sizlere hem Twitter üzerinden bizleri takip eden dostlara hoş geldiniz diyorum.” O güne kadar Twitter kullanmayan gelin Candan Canik`in ilk tweeti de “Evlenmeyi kabul ediyor musunuz?” sorusu üzerine yazdığı “Evet” oldu.

Nikah sonrası, Başkan Kara misafirlere seslendi ve nikaha dair tüm tweetleri “retweet” yapmalarını rica etti. Onlar erdi muradına takipçileri çıksın kerevetine…

KENDiNDEN BAHSETMEK SEKS KADAR ZEVKLi
Bayılıyoruz hayatı ortada yaşamaya, kendimizi anlatmaya… Ben değil araştırmalar söylüyor. Sosyalmedya.co’nun haberine göre, WorldWideLearn’ün yayınladığı infografik şöyle diyor:

İlişkileri bittiğinde insanların yüzde 52’si bunu anında sosyal medyada ilan ederken, yeni bir ilişkinin paylaşılma oranı yüzde 38. Dahası var: Hardvard Üniversitesi nöroloji departmanında yapılan araştırmaya göre, Facebook, Twitter gibi sosyal medya platformlarında kendimizden söz etmenin beyinde yarattığı etki, yemek, para ve seksin tetiklediği zevk duygusuyla aynı.

Time dergisinden Matt Peckham’ın makalesine göre, araştırmayı sürdüren sinir sistemi uzmanları Jason Mitchell ve Diana Tamir, kendimizden söz etmenin ciddi bir kişisel tatmin sağladığını söylüyor.

Yapılan deneylerde, gönüllülere kendileri dışında, farklı insanlar hakkında sorulan sorulara yanıt verdikleri taktirde değişen miktarlarda para ödeneceği söylenmiş. Para teşvikine rağmen, gönüllülerin bir çoğu kendisi hakkında konuşmayı tercih etmiş.

Beyin görüntüleme ve davranış testleri üzerinden yapılan araştırmalara göre, günlük konuşmalarımızın yaklaşık yüzde 40’ı, neler hissettiğimizi ya da düşündüğümüzü başkalarına anlatmakla geçiyor. Merak ediyorum, geri kalan yüzde 60’lık oranın ne kadarı başkalarını dinlemekle geçiyor?..

Kendimizden dem vurmayı sevdiğimiz kadar, başkalarının başına gelenle de ilgilendiğimiz aşikar. Sonuç: Büyüksün sosyal medya.

SOSYAL MEDYADA DÖRT BÜYÜKLER: KÖŞELI AŞKLAR PLATFORMU
Twitter, Facebook, Instagram, Foursquare. Sosyal medya çılgınlığının dört büyüğü.

Bir de Whatsapp’ı da eklemek lazım. Zira söz konusu ilişkiler olduğunda başa dert açanlardan biri de o.

İlişkiler adına tehlike, kişilerin bu mecraları kendini anlatmak dışında sevgilisini anlamak, eski sevgilisini yoklamak, potansiyel sevgilisiyi bulmak için kullanmasıyla gelişiyor.

İlişkilere artık bu soruların cevaplarına bağlı olarak güveniliyor, ayrılıkları bu cevaplar belirliyor.

Yazının devamı Vogue Türkiye’nin  Kasım sayısında.

Sayfa Yükleniyor...