70 markanın farklı ürünleriyle yer aldığı tanıtıma, Türkiye'den Kavaklıdere Firması katıldı. Şarap danışmanı Stephane Derenoncourt tarafından düzenlenen tadım organizasyonuna, büyük alıcılar, restoranlar ve şarap gazetecileri katıldı. 

Derenoncourt, Türk üzümlerini değerlendirirken, çok kaliteli Türk üzümlerinin bulunduğunu ve en iyi şekilde bu üzümlerin yetiştirilmesi gerektiğini söyledi.
 
''TANINMAYACAK, SEVİLMEYECEK KORKUSU VAR''
Farklı bir ortama girerken Türk üzümlerinin tanınmayacağı, sevilmeyeceği korkusu bulunduğuna dikkati çeken Derenoncourt, insanların farklı şeyler, farklı tatlar aradığını belirtti. Derenoncourt, ''Tarihin köklerine dayanan üzümlerinizle, bu şansı kullanmalısınız'' dedi. 

Türk şaraplarının keşfedildikçe sevildiğini kaydeden Derenoncourt, bu tür tadım organizasyonlarıyla insanların yeni tatlar keşfettiğini ve böylece ürünlerin de tanındığını söyledi. 

Derenoncourt, Türkiye'de fazla şarap tüketilmediğini de ifade ederek, yemek ve şarap eşleşmesiyle tüketimin artacağını belirtti. 

''YOLUN BAŞINDAYIZ, ÇALIŞMALARIN SONUCUNDA TÜRKİYE KAZANÇLI ÇIKACAK''
Bu tür organizasyonların Türkiye'de bu işin çok iyi bir şekilde yapılabileceğini gösterdiğini belirten Kavaklıdere Şarapları Murahhas Azası Ali Başman, ''Türkiye'nin tanıtımında en önemli faktörlerden biri olduğunu da unutmamamız gerekiyor. Bir ilan panosundan çok daha iyi netice veren bir tanıtım şeklidir. Sırf şarap olarak değil, Türkiye'nin var olan değerlerinin dünyaya sunulması ve bunların konuşulması. Şarapta bunlar arasında en önemli yer tutan bir üründür. Bunu, Türkiye olarak değerlendirmek gerekli'' dedi. 

Başman, ''Yolun başındayız, çalışmaların sonucunda hem firmamız, hem de Türkiye kazançlı çıkacak'' dedi. 

Kavaklıdere firması Paris'teki tadım organizasyonuna, Pendore ve Cotes'd Avanos şato şaraplarının 2009 rekolteleriyle katıldı.