Türk turistin derdi büyük

Yılın yorgunluğunu atmak, bu arada yeni yerler keşfetmek için yurt dışı gezilerini tercih eden yerli turistler, en çok tur organizasyonlarındaki bilgilendirme eksikliğinden yakınıyor.

Türk turistin derdi büyük

Prontotour Pazarlama Müdürü Sarp Özkar, yılda 1-2 oda satan sistem acentelerinin bazılarında tur programı hakkında verilen bilgilerde bazı eksiklikler olabildiğini, misafirin sorularına bazen tatmin edici cevaplar alamadığını belirtti.     

''İtalya Roma'da Temrini bölgesini şehir merkezi olarak anlatırken, metroya ve Colosseo-Aşk Çeşmesi gibi tarihi turistik yerlere de hem yürüyüş, hem metro hem de otobüsle kolay ulaşım olduğunu misafire tereddütsüz anlatmak gerekiyor.  Misafir soru sorduğunda daha önceden o şehre satış temsilcisi gitmemiş ve hiçbir ön hazırlığı olmamış ise merkez ofise soruyor veya hiçbir şey sormadan kendince bir cevap veriyor. Sonrasında tura giden kişilerde yanlış bilgi sonucu hayal kırıklığı ve şikayetler oluşuyor.''        

Yurt dışını tercih eden misafirlerin çok büyük bir kısmının yabancı dil sorunu olduğu için başında bir rehberin güvencesini hissederek tura katıldığını dile getiren Özkar, ''Şehir turu bitiminde bile yemeğe rehberin götürmesini, sipariş konusunda veya alışveriş yaparken pazarlık konusunda destek almak istiyorlar'' diye konuştu.
        
EN ÇOK ŞİKAYET BUNLARDAN ŞİKAYET GELİYOR         
Anketlerde misafirlerin en çok ''bilgi eksikliğinden'' ve Avrupa'da sıkça uygulanan ''Continental Kahvaltı''dan (sıcak servisi olmayan hafif kahvaltı) şikayetçi olduklarını söyleyen Özkar, şunları kaydetti:       
''Biz geleneksel olarak kahvaltıda beyaz peynir, domates, zeytin yemeyi çok severiz. İtalya ve Fransa'nın hemen tüm otellerinde bu saydıklarımız bulunmadığı gibi, Continental kahvaltı olarak adlandırdıkları 1 kruvasan, reçel-bal-tereyağı ve kahve ile kahve servisleri sunulabiliyor.  En fazla Continental kahvaltıda bunlara ilave kaşar peyniri ve sürme peynir sunulabiliyor. Beyaz peynir, zeytin ve domatesi kahvaltıda yeme alışkanlıkları yok.''        

Özkar, başka bir şikayet konusunun da özellikle İspanya, İtalya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Fransa başta olmak üzere bazı Avrupa ülkelerinde otel personelinin ''kabalığı'' olduğunu söyledi.
        

Sayfa Yükleniyor...