Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar
Her geçen gün biraz daha artan yakıt fiyatları karşısında, bir çok insan yakıt tasarrufu için çeşitli yöntemlere başvuruyor. Ama bu konuda doğru olduğu sanılan bir çok yanlış var.
Haberler 29.03.2014 - 15:54 Son Güncelleme : 08.05.2018 - 14:40
-
Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar
Her geçen gün biraz daha artan yakıt fiyatları karşısında, bir çok insan yakıt tasarrufu için çeşitli yöntemlere başvuruyor. Ama bu konuda doğru olduğu sanılan bir çok yanlış var. İşte doğru bilinen yanlışlardan bazıları... -
-
KÜÇÜK ARABA AZ YAKAR
Gelişen dizel motorlar, turbo sistemleri, enjeksiyon ve hibrid motor teknolojileri sayesinde standart boydaki araçlar da artık küçük arabalar kadar tasarruflu çalışıyor. -
DÜZ VİTES TASARRUF SAĞLAR
Geçmişte düz vitesli araçlar otomatiklere göre daha tasarruflu olsa da, otomatik şanzıman teknolojilerinde yapılan yenilikler otomatik araçların da en az düz vitesli arabalar kadar tasarruflu olmasını sağlıyor. -
-
RÖLANTİDE BEKLEMEK DAHA İYİDİR
Bu yanılgıya göre hareket halinde değilken motoru durdurup yeniden başlatmak, aynı süre boyunca rölantide beklemekten daha çok benzin yakar. Ancak gerçekte rölantideki bir araç saatte 1-2 litre benzin harcar. -
MOTORUN ISINMASINI BEKLEMEK GEREKİR
Eskiden arabaların ideal yakıt tüketimine ulaşabilmeleri için çalıştırıldıktan sonra motorlarının bir süre ısınması gerekiyordu. Ancak günümüz araçları çalıştırıldıktan hemen sonra yola çıkabilir ve yakıt tüketiminde bir fark olmaz. -
-
ARABALAR ESKİDİKÇE DAHA ÇOK YAKAR
Bakımları düzenli yapılan bir araç yıllar geçse de aynı oranda yakıt tüketmeye devam eder. -
TASARRUF İÇİN HAVA FİLTRESİNİ DEĞİŞTİRİN
Karbüratörlü araçlar için doğru olan bu uygulama, enjeksiyonlu araçlarda geçerli değil. Hava filteresini değiştirmek motorun performansını artırsa da yakıt tüketimini azaltmıyor. -
-
KATKI MADDELERİ TASARRUF SAĞLAR
Yapılan testler akaryakıt katkı maddelerinin yakıt tasarrufu sağlamadığını ortaya koydu. -
YÜKSEK OKTANLI BENZİN TÜKETİMİ AZALTIR
Aracınızın motoru yüksek oktanlı benzin için özel olarak üretilmemişse bu tarz yakıtları almanın bir faydası olmayacaktır. -
-
BÜTÜN ARAÇLAR TEST EDİLİR
Otomobil şirketleri tarafından üretilen tüm araçların yakıt tasarrufu için test edildiği düşünülse de, firmalar sadece 4 tonun altındaki taşıtları test ediyor. -
KLİMA YERİNE CAMLARI AÇIN
Bu inanış düşük hızlarda giderken doğruluğunu koruyor. Yavaş giderken klimanın motordan çaldığı 5-8 beygir gücü yakıt tüketimini artırırken camların açık olması aerodinami üzerinde etki yapmıyor. Ancak yüksek hızda giderken, açık camların yakıt tüketimi üzerindeki olumsuz etkisi klimadan daha fazla oluyor. -