E-ticarette yılbaşı yoğunluğu

Yılbaşında sevdiklerine hediye almak isteyenlerin birçoğu e-ticareti tercih ediyor.

Haberler ntv.com.tr 26.12.2016 - 15:34 Son Güncelleme : 26.12.2016 - 15:35

İnternetin yaygınlaşması ve mobil ticaretin güçlenmesiyle giderek dijitale yönlenen başlayan e-ticaret, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yılbaşı döneminde en yoğun günlerini geçiriyor.

E-ticaretin yılbaşı dönemini canlandırdığına en iyi örnek ABD’de Şükran Günü’nü takip eden Kara Cuma ve Siber Pazartesi.

Amerikalılar 2016’da Kara Cuma siparişlerinin yüzde 48’ini mobil cihazlardan yaparken, aynı alışkanlığı “Siber Pazartesi”de de gösterdi.

Küresel alanda hızla değişim gösteren alışveriş dinamiklerini değerlendiren Zencommerce Türkiye Ülke Müdürü Emre Gülas şöyle konuştu:

“ABD’de Kasım-Aralık perakende e-ticaret satışları 56,4 milyar dolara ulaşırken, mobil e-ticaretin bu rakamdaki payı 12,6 milyar dolar oldu.

Siber Pazartesi’nin 2016’da getirdiği gelir ise geçtiğimiz yıla oranla yüzde 12,1 artarak 3,45 milyar dolara yükseldi.

Türkiye’de ise son birkaç yıldır etkisini hissettiren Kara Cuma, yılbaşı dönemlerinde tüketicileri daha fazla alışverişe teşvik ediyor.”
Ana Sayfaya Git
  • ©Copyright 2024 | Tüm Hakları Saklıdır

NTV’de canlı olarak yayınlanan tüm programlar ile ilgili bilgiler, program bölümleri ve programlarla ilgili haberler NTV Ekranı’nda. Günlük NTV yayın akışı ve program saatlerini de NTV Ekranı kategorisinden saat bazında görebilirsiniz. %100 Futbol ile son dakika spor haberlerini, Gündem Masası ile gündem haberleri ile ilgili değerlendirmeleri NTV Ekranı’nda.

Mobil Uygulamalarımız