Dünyanın en büyük akıllı telefon üreticisi Samsung, Mayıs ayında tanıttığı Galaxy S 3 için kullandığı stratejiyle başarıya ulaşmış görünüyor. Samsung, iPhone’un en büyük rakibi olarak gösterilen telefonu iPhone 5’in lansmanından dört ay önce tanıtmış, iPhone 5 dahil birçok yeni akıllı telefon modelinden önce de piyasaya sunmuştu.
İlişkili Haberler
Apple, Eylül ayında yeni nesil iPhone’u tanıtmadan önce, Samsung, iPhone 5’i hedef alan reklam kampanyaları düzenleyerek tüketicinin de aklını çelmeye çalıştı. S 3, elde ettiği başarıyla S 2’nin de rekorunu kırmış oldu. S 2, 30 milyon satış rakamına 14 ayda ulaşmıştı. S 3 böylece, en kısa zamanda en çok satan akıllı telefonlardan da biri oldu.
Güney Koreli elektronik devi Samsung, küresel ekonominin birçok şirketi olumsuz etkilediği dönemde, geniş ürün yelpazesiyle satış rakamlarını düzenli olarak artıran az sayıdaki şirketten biri oldu. Televizyon, beyaz eşya, ekran ve çip gibi birçok ürün üreten Samsung, 2012’nin üçüncü çeyreğinde gelirinin yüzde 70’inin mobil cihazlar, kamera ve bilgisayarlardan elde etti.
Samsung, geçtiğimiz Cuma günü Galaxy Note 2 telefonunun da 37 günde 3 milyon satıldığını duyurmuştu.
Samsung, satış rakamlarını açıklamasa da, analistler Temmuz-Eylül döneminde şirketin 56-58 milyon akıllı telefon satışı gerçekleştirdiğini tahmin ediyor. ABD’li araştırma şirketi IDC, kısa bir süre önce Samsung’un üçüncü çeyrekteki küresel akıllı telefon nakliyatında Apple’ı ikiye katladığını açıklamıştı.
IDC, Samsung’un son üç mali çeyrekte dünyanın en çok akıllı telefon satan markası olduğunu da belirtmişti. Şirket, Temmuz-Eylül döneminde Samsung’un 56.3, Apple’ın ise 26.9 milyon akıllı telefon sattığını hesaplamıştı.
IDC, Samsung’un son üç mali çeyrekte dünyanın en çok akıllı telefon satan markası olduğunu da belirtmişti. Şirket, Temmuz-Eylül döneminde Samsung’un 56.3, Apple’ın ise 26.9 milyon akıllı telefon sattığını hesaplamıştı.