CNBC-e Tüketici Güven Aralık ayı ön endeksi, Kasım ayı nihai endeksine göre yüzde 2.3 artış göstererek 112,25 düzeyine yükseldi. Endeksin Eylül ayı sonrası başlayan yükselişi Aralık ayında da devam etti.
Verilerin detayına bakıldığında, endeksteki artışın en büyük nedeni tüketicinin içinde bulunduğumuz dönemi tüketim için oldukça uygun bulması görünüyor. Bu uygunluğu ölçen CNBC-e Tüketim Eğilimi Ön Endeksi’nin Aralık ayında bir önceki aya göre yüzde 10.2 gibi güçlü bir oranda artarak 183,50 düzeyine ulaştı.
Buna karşın, veriler tüketicinin Aralık ayında ekonominin gidişatını Kasım ayına göre daha olumsuz algıladığını gösteriyor.
Tüketim eğilimindeki artışta yıl sonundan kaynaklanan önemli bir mevsimsel etki yok. Ekonominin gelecek 12 ayına ilişkin algılama ise iyileşme göstermeye devam ediyor. Bu çerçevede, CNBC-e Tüketici Beklenti Ön Endeksi bir önceki aya göre yüzde 1,4 aratarak 91,54 değerini alıyor.
Endeks sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erhan Aslanoğlu "Tüketim eğilimi 2008 krizi sonrası en üst seviyelerine çıkmış bulunuyor" dedi.
Verilerin detayına bakıldığında, endeksteki artışın en büyük nedeni tüketicinin içinde bulunduğumuz dönemi tüketim için oldukça uygun bulması görünüyor. Bu uygunluğu ölçen CNBC-e Tüketim Eğilimi Ön Endeksi’nin Aralık ayında bir önceki aya göre yüzde 10.2 gibi güçlü bir oranda artarak 183,50 düzeyine ulaştı.
Buna karşın, veriler tüketicinin Aralık ayında ekonominin gidişatını Kasım ayına göre daha olumsuz algıladığını gösteriyor.
Tüketim eğilimindeki artışta yıl sonundan kaynaklanan önemli bir mevsimsel etki yok. Ekonominin gelecek 12 ayına ilişkin algılama ise iyileşme göstermeye devam ediyor. Bu çerçevede, CNBC-e Tüketici Beklenti Ön Endeksi bir önceki aya göre yüzde 1,4 aratarak 91,54 değerini alıyor.
Endeks sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erhan Aslanoğlu "Tüketim eğilimi 2008 krizi sonrası en üst seviyelerine çıkmış bulunuyor" dedi.