Yatlar niye elektrikli değil?

Benzinli ve dizel motorlu tekneler, gezegen üzerindeki etkileri nedeniyle hedef tahtasında.

Haberler ntv.com.tr 09.06.2022 - 09:45

Sürdürülebilirliğe geçişte denizcilik endüstrisi, otomotivin hayli gerisinde kalmış durumda. Avrupa'daki ve dünyadaki tüm ülkeler, karayollarındaki araçlar için çalışırken tekneler gözden kaçıyor.  Kuşkusuz bu durum, kısmen yatların daha düşük üretim oranlarından ve yat imalatının otomobillere kıyasla artan karmaşıklığından kaynaklanıyor. Ayrıca yatlara elektrikli tahrik sistemleri kurmanın yüksek maliyeti ve sınırlı pil kapasiteleri, büyük ölçekli elektrikli motor üretimini engelliyor.

Ancak bu konuda bir hareketlenme var. G7 ülkeleri arasında 2050 yılına kadar net sıfır sera gazı emisyonu hedefi kapsamına tekneleri ve gemileri de alan ilk ülke İngiltere oldu. Yakın tarihli bir Future Markets Insight raporuna göre Almanya'nın yeni elektrikli teknelere olan en yüksek talep nedeniyle pazarda en büyük paya sahip olması bekleniyor.

Daha önce elektrikli teknelerdeki tahrik sistemleri kurşun-asit pillerle çalıştırılıyordu; kurşun-asit pillerin dezavantajı, ilave toplu ve düşük pil döngü süresine sahip olması. En son trend, fosfat teknolojisini kullanan lityum iyon piller. Kurşun asitlilere göre 10 kata kadar daha uzun pil ömrüne sahipler, ayrıca hızlı şarj ediliyorlar, hafifler…
Ana Sayfaya Git
  • ©Copyright 2024 | Tüm Hakları Saklıdır

NTV’de canlı olarak yayınlanan tüm programlar ile ilgili bilgiler, program bölümleri ve programlarla ilgili haberler NTV Ekranı’nda. Günlük NTV yayın akışı ve program saatlerini de NTV Ekranı kategorisinden saat bazında görebilirsiniz. %100 Futbol ile son dakika spor haberlerini, Gündem Masası ile gündem haberleri ile ilgili değerlendirmeleri NTV Ekranı’nda.

Mobil Uygulamalarımız