Liman devredildi, bakan Danıştay'ı eleştirdi

Samsun Limanı'nın 125.2 mln dolar bedelle Cey Grubu'na devir sözleşmesi imzalandı. Devir töreninde Danıştay'ı eleştiren Maliye Bakanı Şimşek, "Danıştay 29 ayı bulan sürelerde imtiyaz sözleşmeleri onaylıyor. Bu zaman kaybı ve maliyet getiriyor" dedi.

Haberler 06.04.2010 - 14:04

Özelleştirme kapsamında Samsun Limanı'nın işletme hakkının 36 yıllığına Cey Group'a bağlı Samsunport- Samsun Uluslararası Liman İşletmeleri AŞ'ye devri bugün gerçeklştirildi ve taraflar arasında imtiyaz sözleşmesi imzalandı.

İhalesi 2008 yılında yapılan Samsun Limanı'nın 125.2 milyon dolar olan bedeli, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na (ÖİB) peşin olarak ödendi.

Vakıfbank Genel Müdürü Süleyman Kalkan, Reuters'ın sorusu üzerine, Samsun Limanı için Cey Group tarafından yapılan125.2 milyon dolarlık ödemenin yüzde 70'inin Vakıfbank'tan kredi olarak kullanıldığını söyledi. Kalkan, kullandırdıkları kredinin vadesi ve maliyeti hakkında ayrıntı vermedi.

Samsun Limanı'nın işletme hakkının devri kapsamında düzenlenen imtiyaz sözleşmesi, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, TCDD Genel Müdürlüğü ile Ceynak Lojistik ve Ticaret AŞ tarafından imzalandı

İmza töreninde konuşan Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı, amaçlarının limanı revize ederek, altyapısını zenginleştirerek, ticari hacmini geliştirerek, istihdamı artırarak Samsun Limanı'nın Karadeniz'in ulaşım merkezi haline getirmek olduğunu söyledi. Cey Group, Samsun Limanı için toplam 32 milyon dolarlık bir yatırım öngörüyor.

ŞİMŞEK'TEN DANIŞTAY'A ELEŞTİRİ
İmza töreninde konuşan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Samsun Limanı'nın ihalesinin Mayıs 2008'de tamamlanmasına karşın devrinin bugün yapılabildiğine dikkati çekerek, "İşletme hakkı devri imtiyaz sayılıyor. İmtiyaz sözleşmelerinin Danıştay tarafından onaylanması gerekiyor ve görüşünü de 60 gün içinde vermesi gerekiyor. Ancak bugüne kadar Danıştay 2 yıl ve 29 ayı bulan sürelerde imtiyaz sözleşmeleri onaylıyor. Bu ülkemiz için zaman kaybı ve beraberinde maliyet getiriyor. Kamu açısından büyük maliyetlere yol açıyor" dedi. Şimşek, önümüzdeki dönemde bu tür özelleştirmelerin daha hızlı gerçekleştirilmesini beklediklerini ifade etti.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da liman özelleştirmelerinden elde edilen gelirlerin karayolu ve demiryolu yapımı için harcandığını, özelleştirmeler sonrası TCDD'nin limanlarda denetim ve kontrolünün süreceğini kaydetti. Yıldırım, ihalesi tamamlanan TCDD'ye ait Bandırma Limanı'nın devrinin de yakında yapılacağını bildirdi.

Özeleştirme ihalesinde Bandırma Limanı'na en yüksek teklifi 175.5 milyon dolarla Çelebi Ortak Girişim Grubu vermişti.

Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu ise TCDD tarafından işletilen 6 limanın özelleştirme kapsamından alındığını anımsatarak, ihalesi tamamlananlardan Mersin Limanı'nın 2007 yılında özel sektöre devredildiğini anımsattı.

Aksu, imtiyaz niteliğindeki özelleştirmelerde limanların kesintisiz olarak hizmet vermesi ve mevcut çeşitliliğinin korunmasının zorunlu hale getirildiğini belirterek, "İşleticiye, her limana özel olarak tespit edilen bir yatırım/kapasite artışı zorunluluğu getirilmektedir" dedi.

Türkiye'nin Karadeniz kıyısındaki en önemli liman olan Samsun, Ukrayna ve Rusya arasında Ro-Ro hattında olduğu kadar İran'a ithalat/ihracat ve transit trafiğinde önemli rol oynuyor.

Ana Sayfaya Git
  • ©Copyright 2024 | Tüm Hakları Saklıdır

NTV’de canlı olarak yayınlanan tüm programlar ile ilgili bilgiler, program bölümleri ve programlarla ilgili haberler NTV Ekranı’nda. Günlük NTV yayın akışı ve program saatlerini de NTV Ekranı kategorisinden saat bazında görebilirsiniz. %100 Futbol ile son dakika spor haberlerini, Gündem Masası ile gündem haberleri ile ilgili değerlendirmeleri NTV Ekranı’nda.

Mobil Uygulamalarımız