1996 yılında doğa kazalarında ya da doğal afetlerde başı dertte olanlara en kısa sürede ulaşmak amacıyla kurulan AKUT, Büyük Marmara Depremi'nin 20. yılına girilirken, "17 Ağustos'u asla unutmayacağız! O gün geleceği de kurtardık!" temalı önemli bir sosyal medya farkındalık projesini hayata geçirdi.
Büyük Marmara Depremi'nde enkazdan kurtarılan ve şu an Dernek Gönüllüsü olan Selcan Kurt, Bülent ve Elif Şentürk, AKUT'un 17 Ağustos temalı reklamlarında yer aldı.
TOPLUMSAL HAFIZAMIZI OLUMLU ANLAMDA TAZE TUTMAK
Konuyla ilgili bir açıklama yapan AKUT Başkanı Recep Şalcı, projedeki temel amacın, acıları hatırlatmak değil; daha fazla önlem alınması için farkındalık yaratmak olduğunu vurgulayarak, "Ülkemizin bu kadar büyük acıları bir daha yaşamaması için, toplumsal hafızamızı olumlu anlamda taze tutmaya ve bireysel bilinçlenmeye çok daha fazla ihtiyacımız var. Aslında yapacağımız şeyler çok zor değil. Binalarımızı sağlam yapacağız, sağlam olmayanları güçlendireceğiz, deprem sırasında ve sonrasında ne yapmamız ve yapmamamız gerektiğini bileceğiz.
22 yıl içinde, sadece Türkiye'de değil, büyük afet yaşamış birçok ülkede, 2879 operasyonda yardıma koşan AKUT, 2657 kişiye yeniden umut ışığı oldu, 1277 hayvanın kurtarılmasını sağladı.
Günü değil, geleceği kurtarmak ve gelecek "17 Ağustos"lara şimdiden önlem almak için, "AKUT" yazıp, 2930'a mesaj gönderebilir ya da https://www.akut.org.tr/bagis-yap linkinden direk bağış yapabilirsiniz.