Avustralya’dan Google’a sıkı denetim geliyor

Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC), Google ve Facebook için yeni bir düzenleme organı getirilmesini önerdi.

Haberler 10.12.2018 - 11:01

Komisyon, ülkedeki çevrimiçi reklam ve haber pazarlarında teknoloji devleri Facebook Inc ve Alphabet Inc’in Google’ın üstünlüğünü kontrol etmek için daha sıkı inceleme ve yeni bir düzenleme organı kurulmasının gerekliliğini dile getirdi.
Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC) Yönetim Kurulu Başkanı Rod Sims, “Belirli bir aşamaya geldiğinizde ve hem Google hem de Facebook'un sahip olduğu pazar gücünü elde ettiğinizde, özel sorumluluklarınız artıyor ve bu da ek inceleme anlamına geliyor” dedi.

Şirketlerin muazzam pazar payına sahip olduklarını söyleyen Sims, Google'ın Avustralya'da yüzde 94'lük bir web arama payı olduğunu ve reklam sıralaması için şeffaf olmayan bir yol izleyerek işletmelere, reklam verenleri üzerinden şirketlerini destekleme konusunda teşvik sağlayabileceğini söyledi.

“Düzenleyici rolü fikrini göz önünde bulundurmak proaktif bir şeffaflık getirmek olur” diyen Sims, iki şirketin de haber dağıtımı üzerinde çok fazla etkili olduğunu da belirtti.
Ana Sayfaya Git
  • ©Copyright 2024 | Tüm Hakları Saklıdır

NTV’de canlı olarak yayınlanan tüm programlar ile ilgili bilgiler, program bölümleri ve programlarla ilgili haberler NTV Ekranı’nda. Günlük NTV yayın akışı ve program saatlerini de NTV Ekranı kategorisinden saat bazında görebilirsiniz. %100 Futbol ile son dakika spor haberlerini, Gündem Masası ile gündem haberleri ile ilgili değerlendirmeleri NTV Ekranı’nda.

Mobil Uygulamalarımız