Seçim ekonomisi
1 milyar dolarlık bir ekonomi yaratan seçimlerde, partiler her ayrıntıyı düşünmek zorunda.
Haberler 26.04.2011 - 10:03
-
Seçim ekonomisi
Seçim ekonomisi artık 1 milyar doları aşan bir sektör haline geldi. İlk olarak 1950 seçimlerinde Demokrat Parti’nin sloganını afişe bastırmasıyla başlayan seçim propagandası artık bina giydirmeye kadar varıyor. -
-
Seçim ekonomisi
Büyük bir parti ortalama 12 milyon bayrak bastırırken, ufak partiler 1 milyon bayrak bastırıyor. Toplam maliyet ise 5 milyon TL civarında. -
Seçim ekonomisi
Üç gün içinde giydirilen seçim otobüslerinin şoför dahil iki aylık kirası 40 ila 60 bin TL arasında. Minibüsler ise 8 ila 20 bin TL. -
-
Seçim ekonomisi
İyi bir ses sitemi otobüslere 5 bin dolara, minibüslere 2 bin 500 dolara küçük araçlara ise bin 500 dolara takılıyor. -
Seçim ekonomisi
Adayın konuşması için kurulan ve priz olan her yerde çalışan aktif kabin sisteminin fiyatı 350 dolar. -
-
Seçim ekonomisi
Seçimlerin olmazsa olmazı promosyonların bir partiye maliyeti 25 milyon TL. -
Seçim ekonomisi
Adayların uyguladığı ve akılda kalıcı bir yöntem olan bina giydirme ise ortalama 3 bin 500 TL'ye mâl oluyor. -
-
Seçim ekonomisi
AK Parti'nin seçim bütçesi yaklaşık 124,5 milyon TL. -
Seçim ekonomisi
CHP'nin seçim bütçesi yaklaşık 83,5 milyon TL. -
-
Seçim ekonomisi
MHP'nin seçim bütçesi ise 57 milyon TL. -
Seçim ekonomisi
Seçimde milletvekili adayı olmak isteyenler başvuru için ortalama 3000 TL ödüyor. -
-
Seçim ekonomisi
Aday olduktan sonra seçilmek için imaja haracanan miktar ise bir aday için ortalama 15 bin TL. -
Seçim ekonomisi
Milletvekili adayları en fazla harcamayı propaganda için harcıyor. Adayların propaganda yapmak için harcadıkları ortalama miktar ise 100 bin ila 150 bin TL arasında. -